Lördag...



Är inne på min tredje kopp kaffe sen jag steg upp imorse vid halv sju.
Trodde verkligen att jag skulle sova läääääänge denna lördags morgon.
Men icke sa nicke, slog upp mina bruna 06.30 ;-)
Men det var ju faktiskt en hel timme längre än vad jag får sova på vardagarna, så vad klagar jag för ;-)
Ska slurpa i mig det sista kaffet , borsta tänderna sen ska jag ge mig ut på tomten och ta mig an all fallfrukt som ligger där.
Vi har bl.a 2 äppelträd som inte ger några goda äpplen, men en jäkla massa frukt.
Vill helst ta bort båda träden.
Tycker dom tar för stor plats på tomten och jag kan ändå inte använda äpplena till någonting.
Men det är lite jobb som krävs att ta ner två så stora äppelträd.
Har ett jättestort Körsbärs träd på framsidan , inte heller den frukten är god.
Så jag har inte brytt mig om att ta reda på den.
Men i år upptäckte många att vi hade en himla massa röda bär som dinglade där i trädet.
Så grannar har kommit och frågat om dom får plocka till saft och sylt.
Visst, plocka på ni, sa jag.
Nästa år kanske man skulle vara duktig att ta reda på dom själv, men i år har jag absolut ingen motivation.
Visste ärligt talat inte att dessa sura bär kunde bli goda som saft eller sylt...
Mn svärmor var här en helg och plockade av en himla massa bär och hon skulle göra saft åt oss, ska bli kul att smaka på den.
Är den god kanske man får gå på saft-kurs hos henne, hahaha ;-)





Igår kväll när tv-programmen var som tråkigast (Var verkligen katastrof dåligt på tv igår) så kom Ronnie, Tord och Bosse tillbaka efter sin Golfrunda.
Satt och pratade med dom ett tag och tog ett glas vitt.
När dom sen begav sig till Cosmopol var jag så trött så att ögonen gick i kors.
Somnade gott på ett glas "Tre Apor" ;-)





Misstänker att vi har haft strömavbrott inatt.
Klockan på micron, på spisen står och blinkar.....
Får höra med Dennis som troligtvis satt uppe halva eller hela natten med sina kompisar.
Dom kom igår kväll när jag gick och la mig.
Tur att jag sover på nedervåningen.
Går ner, stänger min dörr och hör absolut ingenting eller jo ett tag för då drog dom igång musik och basen dunkade rätt rejält ner till mig.
Iväg med ett sms till sonen :
- Sänk basen, tack !!
Två sekunder senare var det så tyst och jag gled in i drömmarnas värld ;-)

Nu ska jag gå ut och hänga med min kratta några timmar.
Jag och krattan mot fallfrukten ;)))

Ha en underbar lördag !
Kram H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0