Sverige VS USA.....



Godmorgon !

Vaknade imorse med två ögon som såg ut som pingpongbollar.......=O
Ser hemsk ut :/
Har fått en rejäl allergisk reaktion.
Kände igår när jag var mitt uppe i mitt äppelkrig att det kliade som sjutton i ögonen.
Imorse var det inte bara en massa kli i ögonen utan det sved och svullnade var enorm.
Ser helt enkelt inte klok ut.
Vat det första jag fick säga till jobbar kompisarna när jag kom imorse.
Såg att alla tittade lite konstigt på mig så jag fick snabbt klämma fram med att jag var allergisk.
Jag hoppas att det lägger sig under dagen.
För det blir inte kul annars att sitta framför en dator med kli och svid en hel dag.......






Satt och läste på Aftonbladet.se....
Fastnade i en artikel om den amerikanska versionen av vår svenska Män som hatar kvinnor.
Här kommer ett utdrag från artikeln :



Hollywoodveteranen Christopher Plummer sågar Noomi Rapace

NEW YORK. Christopher Plummer spelar Henrik Vanger i den amerikanska filmatiseringen av ”Män som hatar kvinnor”.

När Nöjesbladet träffar honom i New York levererar han en råsop mot Hollywoods nya stjärnskott, Noomi Rapace.

– Vår Lisbeth Salander blir bättre än i originalet, säger han.

Med tanke på hyllningarna som Noomi fått för rollen är det stora ord.

Men den 81-årige veteranen Plummer, som spelade baron von Trapp i ”Sound of music”, tycker att han har på fötterna.

– Jag har sett de tre svenska filmerna i serien och tycker att de är mycket bra. Alla gör ett gott jobb. Men...

Han gör en konstpaus.

”Mycket dynamisk”

– Jag tror att vår lilla flicka, Rooney Mara, kommer att bli fantastisk i rollen. Hon ser mycket yngre ut än tjejen i den svenska filmen. Det kommer att göra det mer otäckt och mer speciellt.

På vilket sätt?

– Rooney är mycket, mycket dynamisk. Men på samma gång ganska oskuldsfull, vilket är en udda kombination.

– Den andra – tjejen i den svenska filmen – tyckte jag var lite...

Han söker i tankarna efter en beskrivning.

– Det kändes som om hon hade varit med förut.

Håller vi med ? NOT.....eller jag hoppas så att han har fel. Jag bara älskade vår svenska Lisbet Salander !!




             Noomi Rapace                            Rooney Mara                   


                                      

                              Christoffer Plummer




Ser fram emot att se den amerikanska versionen ;-)


Ha det bäst och må denna måndag gå fort *tsss

Kram H.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0