En gammal uska...




Ska snart gå på lunch.
Har städat upp lite här på kontoret och sitter nu och väntar på att golven ska torka ;-)
Är alldeles slut i huvudet efter allt nytt som jag håller på och lär mig......timmar, löner, OB-ersättningar, komp, övertid, semester ersättningar, sjukfrånvaro m.m m.m
Inte lätt för en gammal undersköterka att lära om, men det ska väl gå det med ;)))))
I eftermiddag ska jag iväg på ett möte sen hem......home sweet home =D

Min rethosta och mitt halsont försvann lika snabbt som det kom, konstigt ???
Jag brukar alltid däcka när jag åker på en förkylning men denna gång kanske det var min kompis Echinagard som stoppade det värsta.
Det var som om jag hade 24-timmars sjukan, hahaha =)





Bäst att köpa upp ett gäng förpackningar.
Lär ju behövas i höst/vinter...;-)



Många av oss använder Facebook och dom flesta av oss som en kul grej för att ha kontakt med sina vänner, släktingar, spela spel, bli uppdaterad om vad som händer.


Sen finns det andra :

London Eleys statusuppdatering på Facebook handlade varken om fredagsmys, jobbtristess eller semesterskryt:

”Jag betalar 1 000 dollar om någon dödar mitt barns far.”

Natten till i går mördades Corey White.

Statusuppdateringen på Facebook skrevs för nästan två månader sedan.

London Eley, 20, från Philadelphia behövde inte vänta länge.

En kort tid efter att hon erbjudit cirka 7 000 kronor för att se sitt barns far död svarade en 18-åring.

”Säg inget mer… Hur ser han ut… Var är han… Behöver den där pengarhögen först” skrev Timothy Bynum.

”Sammanträffande”

Facebookvänner reagerade omedelbart på den märkliga konversationen och kontaktade polis, som grep både London Eley och Timothy Bynum.

I två månader har de båda sedan suttit häktade, misstänkta för bland annat förberedelse till mord. I måndags beslutade en domare att sänka borgensumman för dem men båda fick stanna kvar i häktet. Bara timmar senare körde en stulen brun bil fram till Corey White och avrättade honom med ett skott i bröstet.

– Min klients statusupptering skrevs i ilska. Jag förstår att det finns viss olycklig tajming gällande mordet på Corey White och min klients kommentar på Facebook, men det är bara ett sammanträffande. Jag vet var min klient var när mordet begicks och vet därmed också var hon inte var, säger Gerald Stein till ABCNews.com.

Letar koppling

Även Timothy Bynum förnekar genom sin advokat Lopez Thompson att han hade något att göra med Corey Whites död.

Enligt Philadelphiapolisens taleskvinna, Tanya Little, försöker man nu hitta en koppling mellan de två häktade samt den eller de okända gärningsmän som dödade Corey White.

(Text lånad från Aftonbladet.se)




Nu tror jag att golven har torkat och magen kurrar hejvilt, såååååå LUNCH !

Ha det bäst !

Kram H.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag tycker att facebook är trevligt, men när den börjar användas på det sättet .....! Det är inte lätt när man ska lära sig en massa nya saker, men helt plötsligt så går allt som en dans!

Största kramen

2011-08-17 @ 15:09:36
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0