"Regnet det bara öser ner"...

Helt gaaalet vad det har regnat sen igår och gör fortfarande.
Regnmätaren som står ute är överfull och det rinner över.
Måste ha kommit enorma mängder med regn.





Igår var vi på kräftskiva ute på Östnora Camping.
Sussie hade dukat långbord i deras så mysiga förtält.
Tända ljus och lyktor, regnet som smattrade på förtältstaket, och vinden som rev och slet i tältväggarna gjorde att det blev extra mysigt.
Vi satt där inne och mös med massor av kräftor, ostar och gott i glasen och lyssnade på ovädret som härjade utanför.
Gick ner en snabbis mot havet och vågorna gick högt och slog in mot strandkanten.
Det blåste och vinden piskade vattnet så det slog upp mot bryggan och stranden.
När man stod där kändes det mer som en Oktober-höst-storm än en kväll i augusti.
Hade en trevlig kväll med massor av skratt som vanligt med dessa härliga människor ;)
Åkte ganska tidigt eftersom Ronnie skulle jobba.
Men det var ganska så lagom för jag var sååå trött, fredag kväll efter en veckas jobb tar ut sin rätt.
Vi körde hem ett annat par som verkligen bodde lååångt ut i skogen, hua, hahaha.
Sen tog vi oss sakta hemåt på dyblöta vägar som nästan var dränkta i vatten.
Var galet stora vatten samlingar på vissa ställen.
Var glad att det inte var jag som var chafför den kvällen ;O






Idag blir det lungt, har en del att fixa med som man inte hinner med i veckorna.
Första tvättmaskinen går redan.
Tyvärr kan man ju inte hänga något ute idag så jag får försöka tränga ihop allt så gott det går i min lilla tvättstuga ;))





Pratade med mamma och Christer, dom hade varit på begravningsbyrån och beställt namnsättning på gravstenen.
Känns konstigt på något vis.
Nästa gång man kommer upp så kommer pappas namn stå inskrivet på stenen.
Det kommer bli så definitivt.
Det är liksom det sista, att få dit hans namn.
Kommer kännas tungt när man ser det stå där, inristat i guldbokstäver och två datum, ett när han hans liv började och ett när hans liv slutade.

Saknar dig ♥♥♥

Har grymt ont i mina leder idag, undrar om det är vädret som jag påverkas av ?
Värker som sjutton =(
Får väl ta mig ett av dom "dunder-piller" som jag fick av doktorn ;)
Blir så galet trött av dom bara......men det är bara att välja, Värk eller trötthet ?
Tror jag vet vad jag väljer ;))))






Vill så gärna se den nya filmen
"Försvunnen" med bl.a Kjell Bergkvist, Björn Kjellman och Sofia Ledarp.
Den har bio-premiär den 26:e Augusti så efter det så måste jag ta mig till "en biograf nära mig" och se den ;)
Här kommer ett litet Youtube-klipp :



Första tvätten för dagen är färdig tvättad och står nu och skriker på mig att den vill bli upphängd på torkställningen....*tss
Bara att lunka dit och se till att fylla maskinen med dagens andra tvätt.

Ha det bäst denna regniga lördag ;)

Kram H.



Kommentarer
Postat av: Annika

Min tvättmaskin går också för fullt och dammtussarna flyger omkring så det är bara att sätta fart.Vill gärna se den filmen också så vill du kan vi gå?? Kram och syns i morgon.

2011-08-20 @ 10:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0