Piglördag....




Onsdag.....redan !
Lill-lördag kallad av en del.

Slår man ordet lill-lördag på Wikipedia, får man upp det här :


Lillördag är en svensk benämning för den vardag som anses vare lite festligare och då man till exempel äter godis/snacks, en finare middag eller går på restaurang, dans eller bio. Ordet kommer ifrån piglördag, vilken inföll på onsdagar, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.

Där ser man.....idag är det alltså piglördag ;-)




Igår blev det lite knas med datorerna här på jobbet så jag fick åka hem och jobba.
Rätt så skönt att sitta hemma och jobba men man är inte lika effektiv.
Är man på jobbet kan man inte göra något annat än att jobba, är man hemma finns det en himla massa andra saker som man kan/behöver göra.
Man ser tvätthögen som växer, dammråttorna som ligger och hånflinar i hörnen, smulorna på bordet efter frukosten, fläckar som plötsligt blir extra tydliga på dörrkarmar och skåpluckor, fönstren ser ut som dom är klädda med plastfilm efter sommarens damm och pollen......finns massor och börjar man leta ja, då ger man nästan upp ;)))
Men hur eller hur så jobbade jag hemma och fick allting gjort trots städångest ;-)

idag är jag back on the office.
Har fått en ny dator som jag ska ta mig an nu och koppla in.
Skönt med en egen som jag kan lägga in mina egna grejer, plocka med mig hem och jobba från vart jag vill.

Imorse vid halvsju när jag åkte till jobbet var det gaaaalet dimmigt =O
Såg knappt bilen framför mig.
Hörde att dom uppmanade på radion att alla bilister skulle sätta på lysena på bilen och blinka när man ska svänga.
Meeeen, ska inte alltid lysena lysa ?
Ska man inte alltid blinka när man ska svänga ?
Är det inte lag på det ?
Får hoppas att alla som inte lyste på vägen slog på ON-knappen ;-)

Nu är det jag och min nya dator ett tag som ska hänga ;)))

Ha det bäst och en bra dag !

Kram H.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0