Helgen lider mot sitt slut =(


Söndag morgon !
Vaknade tidigt som vanligt...
Men idag kändes det rätt okey, var utvilad och pigg när jag tassade upp för att sätta på kaffebryggaren.
Slängde ett öga genom fönstret och tittade på min lilla bil.....eller rättare sagt på snöhögen som ska föreställa min lilla bil.
Ett enormt berg av snö som täcker bilen så pass att man inte ser mycket mer än backspegeln.

Så ett av mina projekt idag är att skotta fram den.
Får hoppas att den startar, har stått sen i torsdags =O


Igår kvällens snackis blev ju förstås Melodifestivalen.
Såå patetiskt pinsamt.
Urdåliga låtar, Babsan i rosa peruk som sjunger om sin spanjor, bästa låten kommer inte ens med.....!!!
Varför kan dom inte gå tillbaka till att bara ha en enda svensk festival.
En utagning med bra låtar, låtar med kvalite.
Nu blir det som ett stort skämt allting.
Man har ju stort hopp till att det ska väljas ut en riktigt bra låt som ska kvala in till den stora Eurovision song contest i Tyskland.
Men som det ser ut nu så lär vi ju aldrig kvala.
Den bästa låten som gått vidare än så länge är "Me and my drums" och det säger alla var en riktig skräll.
Jag säger att det hade varit katastrof om inte den gick vidare.
Lika stor katastrof som att inte Christian Walz gick vidare igår.
Som förhands tippat gick Brolle och Sanna till Globen.
P.g.a låtarna, knappast, var nog mer för deras stjärn status skull.
Det är också en grej som är tråkigt.
Dom kändaste artisterna är redan förhands tippade att gå direkt till Globen.
Och i dom flesta fall gör dom det, hur dålig låten än är.
Det är ju faktiskt dom bästa låtarna som ska tävla, inte dom kändaste artisterna.
Varför tittar man då om det är så dåligt ?
Ja, säg det....man vill väl så gärna att det ska dyka upp en bra låt som folk röstar på och räddar sveriges ära i Tyskland.
Men ska det hända måste man börja rösta på låten och inte på artisten.



Vann storvinsten på Lotto igår !!!
Tjohooo !
Fram med kaviar och Champange !!!
Jag vann hela 46 kronor !!!
*tsss


Nej, man är inte född under den lyckliga stjärnan så att man kammar hem storvinsten.
Vann i och för sig ganska så stort för ett par år sen på lotto, 40.000 :-
Är det mesta som jag nånsin har vunnit.
Och det var lite häftigt.
En häftig känsla när man inser att man har vunnit så mycket pengar.
Jag var så glad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
Om jag var sååå glad för den summan undrar hur det känns att vinna drömvinsten på hur många miljoner som helst ?
Man svimmade väl eller fick en hjärinfarkt och dog på fläcken...;)
Nej, man få vara glad för det lilla ;))) (NOT)
Så jag är nöjd med mina 46 kronor (NOT)

 Ha det bäst mina vänner och en bra dag !
Kram H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0