It´s Midweek =)



Godmorgon !
Det är "bara" - 8 grader denna morgon....brrr !!!
Kylan ska tydligen hålla i sig veckan ut.


Fick äääntligen tag i min handläggare igår efter sjutton samtal.
Så nu har vi bokat in ett möte nästa vecka och bollen är satt i rullning =)
Känns skönt !
Kanske att denna extremt lååånga resa äntligen får ett slut =D
Håller tummen !



Igår skulle jag dra fram soptunnan och ställa fram vid vägkanten.
Brukar göra det så att det är lätt för sopgubbarna att tömma.
Men hur jag än slet, svor och drog så satt tunnan fast som ett berg.
Gick inte att rubba.
Jag försökte flera gånger, men den satt fast frusen.
Skit också, tänkte jag.
Hade proppfull tunna så jag behövde verkligen få den tömd.
När jag står där och funderar på om jag ska ge soptunnan en liten arg spark eller inte kommer sopbilen.
Ut hoppar en kille och kommer fram till mig.
- Tjena tjejen ! Då var det dax att tömma lite sopor, hehehe
Säger han hurtigt som få.
- Du, svarar jag, tunnan är fastfrusen och går inte att rubba.
-Tänkte om man kunde hälla lite varmt vatten runt den så kanske....
Där avbröt han mig med ett enormt bullrande skratt som tycktes eka mellan husen.
-Du, tjejen, akta dig lite så ska jag ta din tunna, hahaha..
Han bufflade sig fram och tog tag i tunnan och drog i väg med den som om den inte vägde någonting, som om den inte hade suttit fast alls.
- WTF ????
Jag hade stått och dragit armarna hur led och tunnan hade inte rubbat sig en milimeter.
-Ställer tunnan här ! Ropar han
- Nu är den tömd och jag gissar att du kan flytta den utan att ge den ett bad i varmt vatten, hahahahahaha !!!
- Hehehe, roligt ! Mumlade jag lite tyst.
Vågade inte ropa det högt till denna super-sop-kille ;)))



Nu påstås det att världens mest hemliga recept är avslöjat.
I 125 år har Coca Colas recept varit gömt i ett bankfack och nu rapporterar världens medier att receptet kan vara avslöjat.
Frågan är om det är sant ??
Det här ska i så fall vara det påstådda receptet på Coca Cola :

  Vätska från Coca: 1 centiliter.

  Citronsyra: 9 centiliter.

  Koffein: 3 centiliter.

  Socker: 30 (oklar massa)

  Vatten: 9 liter.

  Limejuice: 1,8 liter.

  Vanilj: 3 centiliter.

  Karamell: 4 centiliter.

Den hemliga smaktillsatsen 7X:

  Alkohol: 2 deciliter.

  Apelsinessens: 20 droppar.

  Citronessens: 30 droppar.

  Muskotessens: 10 droppar.

  Koriander: 5 droppar.

  Neroliolja: 10 droppar.

  Kanel: 10 droppar.

Källa: Daily mail och thisamericanlife.org.


Ha det bäst och en bra dag !
Kram H.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag hoppas inte att det är det riktiga receptet. Tycker det är roligt att det är hemligt :-)



Kul med soptunnan. Kanske finns en anledning till att du inte är sopgumma?



Lycka till med handläggare och allt!

2011-02-17 @ 22:08:03
URL: http://smuppra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0