Nu börjar Cirkusen igen ;))))


På lördag drar den igång......
Melodifestivalen.
Deltävling 1 som går av stapeln i Luleå.
Programledarna för denna cirkus är Richard Olsson och Marie Serneholt.


Vi kommer att få höra en himla massa låtar under dom här veckorna som "Cirkusen är i sta´n" ;)))
I Luleå tävlar dessa låtar och artister :

DILBA - Try again


DANNY - In the club


JENNY SILVER - Something in your eyes


JONAS MATSSON - On my own


LE KID - Oh my god


PERNILLA ANDERSSON - Desperados


RASMUS WIBERG - Social butterfly


SVINGFLY - Me and my drums


Jag gillar Melodifestivalen men hade nog hellre sett att det var som på den gamla goda tiden.
En endaste svensk festival, inte en massa deltävlingar.
Min kära sambo bara hatar allt vad Melodifestivalen heter.
Tur att vi har fler tv-apparater ;)))
Det är kul att sms:a eller chatta på Facebook samtidigt som man tittar för att höra vad andra tycker om artisterna, om låtarna, om kläderna, om uppträdandet m.m
Förra årets Melodifestival slutade ju i ett jättefiasko.
Sverige röstade fram Anna Bergendahl som vinnare och skickade henne med låten
"This is my life" till kvalet inför Eurosong contest.

En helt värdelös låt om ni frågar mig.
Tyckte tydligen dom där borta också för Sverige kvalade inte ens in.
Vi fick inte vara med i den stora Melodfestivalen och jag tror att det aldrig har hänt förr ???
Jag la min röst på Darin och Salem al fakir,
tror att nån av deras låtar hade kunnat gå långt.


Några av dom mer kända namnen som ska vara med i årets Melodifestival är bl.a
Brolle, Christian Walz, Sanna Nielsen, Babsan, Elisabeth Andreasson, Linda Bengtzing, Lasse Stefanz, Melody Club....

Jag hoppas att dom har lite rolig paus underhållning i år.
Bäst hitills har ju varit Björn Gustavsson ;)))





 Ha det bäst och en bra dag !
Kram H.


Kommentarer
Postat av: Sara

Salem al Fakir var grym kommer jag ihåg. :-)

Usch jag har verkligen tröttnat på melodifestivalen. I flera år har jag tänkt "äh jag struntar att se det nästa år" men så har jag gjort det iaf. Men i år känner jag mig inte alls sugen att se. Blir för uttjatat och jag tror att det beror på att de ska få in mer pengar, inget med fler artister. Och sen när blev det bättre med kvantitet än kvalité? Nä usch. En festival, en lördag, från tidig kväll till midnatt, med flera goda kandidater och EN vinnare. Då kikar jag igen, och kanske röstar. Nu får det gå som det går.



sv: trist att de inte kom med, men man förstår ju att de filmar massor och sedan tar det bästa av det. Men är ändå kul att råka ut för sådant. Jag älskar det :-D

2011-02-02 @ 10:53:14
URL: http://smuppra.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Jag håller med din kära sambo! Det var flera år sedan jag tittade på den. Däremot händer det ibland att jag sitter vid datorn i mitt sovrum och har TV:n på i vardagsrummet och då kan jag ju lyssna! Men jag orkar inte med alla deltävlingar. Däremot händer det att jag tittar på sista programmet där man får veta vem som går vidare. Men så har det inte alltid varit. Förr brukade vi samlas hemma hos äldsta dottern och det var blodigt allvar!! Men som sagt, nu är det för många deltävlingar för min del. /Kramen

2011-02-02 @ 13:31:45
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Mita

Jag gillar verkligen Melodifestivalen, och att det är deltävlingar. Nu har vi nåt att se fram emot och diskutera om,hehe...vann rätt låt??

Du borde skaffa broddar,det är kanon.

Kramen!

2011-02-02 @ 16:02:08
URL: http://mithas.blogg.se/
Postat av: Camilla "Lillagul"

Blir väl som vanligt att jag bara kikar på den stora finalen :)

2011-02-02 @ 17:12:29
URL: http://camillalillagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0