I stillheten och smärtans tecken :/

Days of the week Glitter Graphics - Glitterlive.com
Ny vecka, nya tag....!
Hoppas att helgen har varit bra =)
Själv har jag haft en super mysig helg i goda vänner, melodfestival, VM, shopping och i familjens tecken.
En bra helg, med andra ord ♥

Idag ska jag till min reumatolog.
Blir väl som vanligt en undersökning av muskler och leder för att se om sjukdomen hålls i shack eller inte.
Kommer få svar på mina prover och få ett gäng kortisonsprutor.
Har grymt ont i min högerarm.
Ända från fingrarna upp i axeln.
Men ett par kortison sprutor brukar göra susen.
Det jobbiga är att samma dag som man tar dom får man fruktansvärt ont.
Det blir som tio gånger värre smärtor och armen blir som förlamad.
man kan knappt lyfta den.
Blir liksom obrukbar.
Kortisonet jobbar därav värken.
Men redan dagen efter brukar man känna stor skillnad.
Man måste också hålla sig i stillhet så att inte kortisonet "skumpar ut ur leden".
Så kvällen kommer att gå i stillhetens och smärtans tecken  ;)))


Ska vara inne i stan hos doktorn kl. 15.00
Men får skjuts in av Ronnie så jag hinner se damernas 10 km klassiskt som börjar kl. 13.00
Skulle vara sååå kul om det gick bättre för dom blå/gula tjejerna idag.
Eller kommer det bli så att skid drottningen Marit Björgen kommer att plocka hem allt som går i detta VM ???
Får väl hoppas på att hon har en dålig dag eller dåliga skidor ;)))) *tsss


Jag verkar aldrig bli av med min förkylning =O
Jag nyser till och från fortfarande och har en huvudvärk som kommer och går.
Verkar vara ett envist virus.
Har hört om dom som har varit förkylda i flera veckor....hopplöst !!!


Idag ska jag inviga mitt nyinköpta gåband.
Blir ett lungt pass med tanke på virusarna.
Är så glad att jag ääääntligen har ett i min ägo.
Har ju funderat länge på att köpa ett men har tyckt att det är för dyrt.
Har varit och tittat på Attract´s gåband.
Litet, smidigt och läckra färger.....men dyrt.
Även om dom har sänkt priset från 6.000 till typ. 4.000 så är det fortfarande på tok för dyrt.
I alla fall för min budget.
Har letat på blocket.
Har hittat bra gåband till bra priser, men då har dom funnits uppe i typ Norrland och då har ju frakten blivit svindyr och då blev det plötsligt inte så billigt längre.
Fördelen med att köpa nytt är ju att man har garanti.
Men nu hade Rusta ääääntligen fått in sina motordrivan gåband igen.
Dom har varit slut länge och det fanns bara gåband utan motor vilket jag har hört ska vara helt värdelöst.
Läste på nätet att dom hade jämfört Adrenalin-gåband med Attract-gåband och dom var tydligen ruggigt lika.
Samma display, väger lika mycket, samma sorts motor...m.m
Om det är så vet jag inte men jag hoppas att jag blir nöjd med mitt ;)
Dax att dra på sig träningskläderna och ta en promis =D

Ha det bäst och en bra dag !
Kram H.



Hug Glitter Graphics - Glitterlive.com


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej kusin!

Jag och dottern köpte ett löpband utan motor och det var inte kul... Jessica fick ont i sitt opererade knä och det var ju inte tanken... Så vi sålde det på blocket ganska snabbt... Så nu hoppas jag att jag snart blir frisk så jag kan åka till Rusta och inhandla mig ett med motor istället... Hoppas verkligen att det fungerar bättre eller...

Kram och gå försiktigt på bandet..

2011-02-28 @ 11:49:04
URL: http://livetisusanne.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej kusin =)Körde mitt första pass idag på gåbandet.Vet inte om jag har extremt dålig kondis (troligtvis,hahaha) men det var grymt jobbet.Körde i en halvtimme i intervaller och var dyngsvettig och flåsade som en blåsbälg.Dennis som tränar fotboll tre gånger i veckan joggade i en halvtimme och var inte hälften så svettig som jag,hahaha ;)Hoppas att du blir frisk snart och att du får tag i ett gåband.Håller tummarna att dom finns kvar.Men dom är ju så poppis så jag tror att dom kommer att ta in fler.Kram Helen

2011-02-28 @ 14:24:07
URL: http://svartss.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Verkar riktigt bra med gåband, bättre än testcykel (heter det så?). Nästa gång jag ska träna på Thorax ska jag testa gåbandet istället för cykeln.



Säga vad man vill om kortison, men det gör underverk! /Kramen

2011-02-28 @ 22:07:14
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0