Från super lampa till skitlampa....;)))


Då var den här igen.....bästa dagen i veckan !
FREDAG ♥
En hel helg framför sig utan krav, tider att passa och väckarklockor =D
I like !!!


Igår var jag och Jessica på IKEA.
Köpte massvis med ljus och lite annat smått och gott som en lampa.
En lampa som såg såååå fin ut när den hängde där på IKEA.
- Den skulle väl passa i ditt rum ? Frågade jag Jessica
- Ja, den var jättefin. Tyckte hon
Så den fick hänga med hem.
Väl hemma efter intag av ett par koppar koffein drog jag glad i hågen upp lampkartongen, ivrig att sätta upp denna nya fina lampa.
Min iver stannade av lite när jag tittade ner i kartongen.
Massor av vita plastbitar....eeeh, vad är detta ?
Ett pussel ?
Men försökte hålla den positiva ångan uppe.
Tog fram instruktionshäftet och följde det till punkt och pricka.
Tyckte jag i alla fall att jag gjorde.
Började pussla ihop själva lamphållaren....går ju bra det här, tänkte jag.
Bra tjej reder sig själv, hehehe
Okey, bara att börja sätta ihop alla dessa hårdplast grejer då som skulle bli själva lampskärmen.
Fick dit första biten, gick ju bra.
Men när den andra skulle dit, ja det var då problemen började.
Det visade sig att jag hade satt grejerna fel från början, så det var bara att börja om.
Började känna mig måttligt irriterad.
Fick dit första biten och sen var det stopp igen.
Jag fixade och trixade och till slut fick jag fast flera bitar, trodde jag, tills jag lyfte upp lampan då rasade allt av och där stod jag med en plastbit på sladd.
Efter att ha kämpat en timme och tjugo minuter var jag så jäkla förbannad på denna skitlampa från IKEA.
Hornen växte i pannan på mig och jag funderade på om jag skulle elda upp skiten.
Ingen behöver få veta och jag kan säga till jessica att lampan var trasig och jag åker och byter den nån dag.
Och sen kan jag säga att just den lampan var slutsåld så jag fick ta en annan.
Nån lampa som inte var ett jäkla pussel spel.
Men mitt i ilskan fick jag dåligt samvete eftersom jessica så gärna ville ha denna lampa.
Så jag skyndade mig att stoppa ner skitlampan i kartongen igen och slängde ner den i källaren.
Jessica kom efter ett tag och frågade om vi skulle sätta ihop lampan som vi köpt.
Och jag sa med min lenaste röst att det gör pappa så bra *tsss
Och det blev hans kvälls sysselsättning när han kom hem igår.
Men nu hänger den där så ihoppusslad och fin.
Så det var väl tur att jag inte slängde den på elden ändå.
Men det var nära...;)))


Nu snöar det för full här i 08-land !
Vintern is back !!!



FredagsMys
Kram H


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men fin blev den! Ha nu en riktigt skön helg! /Kramen

2011-02-04 @ 19:20:23
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Sara

Haha älskar dina små historier. När jag hjälpte några kompisar att flytta förut skulle jag ner i deras förråd och tömma det i källaren. Långa, dunkla korridorer med skramlande hissar och burar till förråd. Kom direkt att tänka på din hisshistoria där du fastnade i källaren. Scaaaary.



Erbjudanden finns på groupon.se. Nu är naglarna slutsålda tyvärr :-P Men kommer definitivt kolla där framöver. Om man hittar något som passar som perfekt för någon annan kan man köpa det som present till annan, och då står det ordinarie priset på värdechecken istället för det rabatterade priset :-P

2011-02-04 @ 20:21:38
URL: http://smuppra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0