Varför ska man krångla till det ?



Japp, så här det....!
Känns ibland som om det bara är måndag - fredag.
Skillnaden mellan dessa två dagar är att fredagen är liiiiite roligare.
Längtar nu grymt mycket efter våren och sommaren.
Har en massa kul att se fram emot.
Två bröllop, fester, pappas 70-årsdag, en resa, min egen planering av fest, CCW, Dansbands veckan i Malung, Midsommar....ja det är en del skojsigt att se fram emot.
 Och det behövs efter denna mörka tid som varit. 
Igår skulle jag ta mig en PW hem till brorsan i Stureby.
Är ett bit att gå dit men jag tänkte att om jag går i rask takt så får jag mig en rejäl genom körare i hela kroppen.
Gångvägarna såg fina och sandade ut först, t.o.m torrt på en del ställen.
Fick upp ett rejält tempo.
Tänkte att jag skulle gå en annan väg än den vanliga raka-spåret-vägen.
Så jag sneddade in i villaområdet och började ta mig igenom dessa små villagator.
Höger dit, vänster dit, höger igen, rakt fram, vänster......vart fan är jag ???
Eeeeh, hade till slut ingen aning om vart jag var.
Mitt lokalsinne och dessa villagator som ser likadana ut är ingen bra kombination.
Herregud, tänkte jag, varför ska jag alltid krångla till det ?
varför inte gå den gamla vanliga gångvägen ?
Nää, här ska man testa något nytt och oj vad bra det gick.
Det gick inte alls, hahaha ;)))
Jag knallade på och vägarna blev sämre och sämre.
Ren glans-is och tydligen så hade dom inte en aning om vad sanda är på dessa småvägar.
Hamnade till slut ute på en gångväg och frågade ett par åt vilket håll jag skulle gå.
Jag var sååå nära, hade bara gått runt i cirklar inne på dom förbannade små gatorna.
Ville jag ha en ordenlig promenad så fick jag så jag teg.
hade säkert gått 30-40 minuter i onödan.
En liten bit kvar, skyndade på stegen på den skuggiga gångvägen och SVISH.......plötsligt ligger jag där på gångvägen med benet i en konstig vinkel under mig.
En kille som är ute och joggar kommer fram springande och frågar hur det gick.
- Bra, tror jag...?!?
Känner efter, ställer mig upp, jo det är nog okey, tack ändå.
Kände att jag var lite skakis, man blir alltid så rädd när man ramlar.
Men börjar gå lite sakta.
Känns bra, knallar vidare och tänker :
Oj vilken tur jag hade.
Men efter en stund börjar det bränna och dunka i benet och jag inser att jag inte kan ta mig hem för eget bruk.
Linkar upp till Q8-macken, ringer Ronnie som är ute och åker och ber han plocka upp mig på hemvägen.
För att göra en lång historia kort så var inget brutet, bara rejält blåslaget och jag får räkna med att ha ont en tid.
Det kanske är som dom säger :
Det är farligt att motionera ! ;)



Idag jobbar både Jessica och Ronnie en 12-timmars dag, Dennis har en lååång dag i skolan och jag och mitt ben ska bara ta det lite lungt här hemma.
Skulle egentligen till tandläkaren men fick boka om den tiden.
Fick ny tid om två veckor.
Nåt kul att se fram emot....NOT ! ;)


Ha det bäst och en uuunderbar Måndag !
♥♥♥Kram H♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken tur att du inte bröt nånting ♥.Men det gör väl himla ont ändå, kan jag tänka mig =( Ta hand om dig, vännen ! kram L ♥

2011-02-07 @ 16:07:03
Postat av: Sara

Aoch ja, det där verkar inte roligt alls! Schysst av joggarn att kolla om du var ok!



Tack! Ja det är jättekul, mycket att fixa med :-P 6 augusti gifter vi oss i en kyrka i närheten. Den byggdes på 1100-talet :-P



Kul att ha så mycket roligt att se fram emot! Min ena bror gifter sig i juni, när gifter sig din? :-D

kramar

2011-02-07 @ 23:15:03
URL: http://smuppra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0