Många Bröllop bliré ;)))♥♥♥




Snön vräker ner utanför fönstret, tung, tung blötsnö.
inget ut-och-gå-väder direkt för det är blöt ute, riktigt blöt.
Jag gick den korta vägen till brevlådan och drog in soptunnan som sopgubbarna hade tömt.
Jag blev dyngsur om fötterna på bara den lilla korta biten :/
Sä idag är det nog gummistövlar som gäller :



Vad många det är som ska gifta sig i år =D
Nu vet jag sex stycken.


I Juni och i Augusti är tydligen dom månader som gäller.
Men jag gissar att många har bokat in sig på datumet 2011-11-11, ett speciellt datum som infaller i år.
Men ingen av dom jag känner har valt detta datum.
Jag är inte gift, vi är bara sambos trots att vi har hängt ihop i många år.
Hela 21 år blir det nu.
Förlovade men inte gifta.
Men vem vet, en vacker dag så kanske kanske ;)))


Satt och läste tidningen imorse.
En mamma skulle hämta sina två barn på förskolan men när hon kom dit så upptäckte personalen att hennes femårige son inte fanns där och då trodde dom att han hade rymt.
Men så var inte fallet, han hittades i en snödriva och där hade han legat och sovit i flera timmar.
Hur kan man som personal missa att ett barn fattas i flera timmar ???
Verkar ju helt galet !!!!
Har själv jobbat på en förskola i 15 år och kan inte för allt i världen förstå hur man missa att en femåring är borta ????
En annan mamma i Gävle satt hemma och arbetade och plötsligt så kom hennes fyraårige son hem knallande helt själv.
Mamman ringde förskolan som inte hade nån aning att pojken var borta.
Innan denna händelse i Gävle så var det en två åring som gick helt själv hela vägen hem.
Finns säkert fler exempel men sånt får bara inte hända.
Nu slutade ju dessa historier lyckligt, tack och lov !
Men det hade också kunnat bli ett katastrofalt slut.


Ha det bäst och en bra dag !
♥♥♥Kram H♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt med många bröllop :-) Jag har ju brorsans att se fram emot och gå på (förutom mitt eget då). Ska bli jätteroligt verkligen, älskar bröllop :-D Finns ett forum som heter bröllopstorget, och de hade en tråd där man kan skriva hur länge man varit tillsammans när man gifter sig, och det fanns en där som varit ihop i 25 år tror jag innan det var dags. Så inte för sent att göra slag i saken ;-) Men man gör som man vill förstås.

-----------

Min J hade varit på utflykt med dagis och han missade gå av bussen när de kom hem till dagiset igen. Så han åkte vidare och gick av när han kom på det. Sedan gick han tillbaka hela vägen till dagiset och hade tydligen varit borta i timmar då (du vet hur barn är när de ska någonstans, inga snabba puckar). När han kom till dagiset hade ingen märkt att han inte hade följt med dem! Hur kan man missa det? Idag räknar de ju ungarna som sjutton innan de lämnar busstationen/perrongen.



Själv följde jag med en klasskamrat hem till hans dörr och gick sedan hem (bodde 5 min promenadväg från mig). Detta i lågstadiet. När jag sedan kom hem typ en timme senare än vanligt möttes jag av upprörda bröder som sa att pappa var ute med bilen och letade och att de var nära att efterlysa mig... Hoppsan hejsan, jag skulle ju bara prata lite med en kompis på vägen (vi är fortfarande kompisar). Detta var ju innan mobiltelefoner var vanliga så det var först när pappa kom hem han fick veta att jag var hemma igen... Han var något orolig...

2011-02-08 @ 12:24:54
URL: http://smuppra.wordpress.com
Postat av: Helen

Hej Sara ! Jag ska är bjuden på 2 av dessa bröllop och dom är i Juni =D Så det blir mycket den månaden, bröllop,pappas 70-årsdag,mamma och Ronnie fyller år och Midsommar, phu ;))))Skrev ett långt inlägg i din blogg men vet inte om det försvann ?

Blev så konstigt när jag skulle spara kommentaren?!

Kram Helen

2011-02-08 @ 14:31:58
Postat av: Sara

Det kom fram, men som anonym ;-)

Haha, nej det förstår jag. Men två är ju alldeles lagom, särskilt när ni har sååå mycket annat den månaden. Kunde de inte sprida ut sig lite? ;-) Apropå juni-augusti som poppismånader så hade vi faktiskt planerat juli 2012 först (ett visst datum som har en koppling till oss), men vi vill inte vänta till 2012 och eftersom bror gifter sig i slutet på juni blir det för tätt inpå med juli tyckte vi :-) Men upptäckte att mycket har semesterstängt i juli, lokaluthyrningar, konditorier, restauranger... Kanske därför?

Bror min har faktiskt fyra bröllop i sommar, sitt eget (brudgum), mitt (bror), en kompis (marsalk), annan kompis (toast master). Snacka om poppis!



Mor är så nöjd så :-) Vi har delat upp bröllopet för att det ska bli praktiskt så som vi vill. Vi tjuvstartar med bröllopsmiddagen med familjerna (många syskon så blir 25 per) kvällen innan. Efter vigseln har vi ca 80 pers som blir bjudna på fest med lättare förtäring. Csn är inte så frikostig att vi kan bjuda alla på middag, trots att vi sparar... Men vi får viss ekonomisk hjälp av våra föräldrapar (vilket vi inte alls hade väntat oss!). Kyrka blir Bromma kyrka, och vigsel är bokad kl 16. Festen blir hos Js föräldrar. I trädgården om vädret tillåter eller inne i villan. Helt okej. Finns väldigt få festlokaler (som inte är rena slott) på denna sida om stan och de var faktiskt rätt dyra allihop. :-( Låter jättefint med skansen och häst och vagn! Vi vet inte hur vi tar oss från kyrkan, men det känns iofs inte som så jätteviktigt, bara vi kommer fram så :-)



Ja, i stadshuset tror jag man kan ha max 15 vittnen närvarande när man vigs, så det skulle han väl klara av. Tar typ 5 minuter också- den långa versionen. Den korta är på 30 sek tror jag... ;-) Bror min gifter sig borgligt men har med sig en vigselförättare till lokalen och vigs där festen ska hållas. Deras bröllop blir med lika många gäster som vår fest men bra mycket lyxigare (de bjuder dessutom på middag för alla). Men, så är de äldre och jobbat i många år så... :-)

2011-02-08 @ 14:33:15
URL: http://smuppra.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Trevligt med bröllop. Jag hoppas på att yngsta dottern ska gifta sig. Hon och hennes Niclas har varit ihop i 17 år, har två barn, en hund, två katter, hus och Volvo. Så jag tycker det är dags, men dom tycker det går så bra så. Dom kan väl tänka på mig, jag skulle verkligen gilla att få gå på bröllop! Är alltid trevligt. /Stor kram

2011-02-08 @ 23:38:25
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0