När ska myndigheterna vakna ???

Blev uppmärksammad på facebook om en artikel i Aftonbladet.

Om en dömd pedofil som har fått driva flera skolor i Stockholm.

Så här står det i artikeln :

Dömd pedofil startade skolor

En pedofil har drivit flera skolor i Stockholm, uppger TV4 Nyheterna.

Mannen hade tidigare dömts för sexuellt umgänge med en sjuårig flicka. Ändå fick han år 2000 tillstånd att starta tre gymnasieskolor.

År 2007 dömdes han åter till sex års fängelse för fler sexualbrott, bland annat grov våldtäkt mot barn.

Skolinspektionens chefsjurist säger till TV4 att de inte kontrollerar om en person begått brott vid ansökan om att starta en skola.

Verkar ju inte riktigt klokt !!!!
Hur kan våra myndigheter tillåta detta ???
Om man söker jobb på en förskola idag så begär dom ett utdrag från polisregistret.
Varför gör man inte det om man ska driva en hel skola med hundratals barn och ungdomar ???
Jag blir så jäkla förbannad när jag hör sånt här.
Man tror att skolan är en trygg plats.
Jag trodde att idag på 2000-talet så hade man så mycket vett att man kollade upp vem som ska driva en skola !?!?
Men tydligen så kan vem som helst få förtroendet att göra det, t.o.m en dömd pedofil.
Dax att myndigheterna vaknar !!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag vikarierade på dagis en dag. En kompis gjorde där och de hade rejäl personalbrist så de behövde få in någon. Vem som helst, bara någon! Så en dag var jag där och tom då var jag tvungen att låta de göra ett utdrag ur belastningsregistret. Då tycker man ju att de kan kolla även dessa människor!

2011-02-01 @ 16:17:03
URL: http://smuppra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0