Galen tisdag på macken *tsss


Mitt i veckan, och dom första tunga dagarna efter låååånghelgerna är över.
Nu känns julen långt borta, som om den aldrig var där.
Alla tomtar, granar och ljusslingor och stakar är bortplockade.
Varenda liten röd duk och julgardin är nedtagna och utbytta mot ljusare gardiner och dukar.
Nu har man bara ett mål i sikte och det är våren =D
Jag längtar alltid otroligt mycket efter våren precis så här efter julen.
Jag vill ha ljus, sol och värme.
Våren inbringa hopp på något vis.
Hopp om varmare och bättre tider.
Jag älskar när man kommer ut den där första morgonen då man upptäcker att det luktar vår.
Det är vår i luften och man fylls med nån sorts lycko känsla.
Att stå i lä vid husväggen och sola sitt vinterbleka ansikte i den värmande vårsolen är en skön känsla.
Äntligen, tänker man !
Och alla lever upp på något vis och blir piggare och gladare.
Det är verkligen något speciellt med våren ;))))


Dennis tränare ringde igår och sa att dom trots allt skulle köra igång med träningen denna vecka.
Igår var det styrketräning som stod på schemat.
Så det var bara att ragga tag i sonen och upplysa honom om att han hade träning.
Fixa lite mat, och köra honom till gymmet.
När jag åkte hem så skulle jag handla några smågrejer på macken.
När jag stod där och letade i hyllorna efter det jag skulle ha slängs dörren plötsligt upp och in kommer en kvinna fly förbannad och börjar gapa och skrika på den unga kassörskan som jobbade ensam på macken.
Tydligen så hade det hänt något med bensinpumpen medan hon tankade och hon var gaaalet arg.
Hon skrek och domderade och kallade tjejen för alla möjliga otrevliga saker.
Tjejen försökte tala om för henne att det inte var nån fara utan att hon skulle fixa det till henne.
Hon skulle få sin bensin för det som hon hade betalt.
Meeeeen ville hon lyssna ???
NOT !!
Hon bara skrek och gick på som en galning.
Till slut blev jag så förbannad på henne så jag sa till henne att lugna ner sig.
Då snodde hon runt och spännde ögonen i mig och bad mig bokstavligen att hålla käften....eeeh ?!
Då känner jag hur hornen växer i pannan på mig.
Kassörska står där alldeles gråtfärdig och röd i ansiktet och denna kvinna står och skriker.
Jag tog några steg fram emot henne och stirrade tillbaka.
- Nu jävlar lugnar du ner, fattar du ? Sa jag till henne och vägrade vika med blicken en endaste sekund.
Då kom hon liksom av sig och började mumla :
- ja men, bensinen, mina pengar, men....
- Om du lyssnar så säger hon att hon ska hjälpa dig och att du kommer att få din bil tankad.Men du får sluta skrika, du skrämmer ju folk när du håller på sådär, okey ?
Hon tittade på mig och nickade och gick ut till sin bil.
Kassörska gick efter och hjälpte henne och kom sen in och gav mig en kram och ett stor leende och sa :
- TACK !!!
Vad bra det kändes =D


Sitter låst vid telefonen nu på förmiddagen, väntar några viktiga samtal.
Sen måste jag åka och tanka bilen ( lovar att hålla mig lugn och fin på macken ;))).
Sen beställa mediciner på apoteket, handla, fixa, dona.
Så det finns lite att göra denna onsdag.
Ha det bäst och en fin dag !
Kram H.♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå vännen!!

Bra att du fick galningen på plats på macken!!!

Fick ett tokspel själv en gång på liknande person!

Brukar aldrig bli arg,,men där gick topplocket!!

Sen kände jag mig såååå duumm!!Men lite stolt ändå för jag fick tyst på eländet!!!

Hahahah!!!

Lycka till med dina samtal på luren,,hm känns som att d lättar upp nu för dig!!!

Vi måste ju bara ses snart!!!

Kramar på dig!



2011-01-12 @ 10:33:11
URL: http://www.susanne64.dinstudio.se
Postat av: Anonym

Hallå vännen!!

Bra att du fick galningen på plats på macken!!!

Fick ett tokspel själv en gång på liknande person!

Brukar aldrig bli arg,,men där gick topplocket!!

Sen kände jag mig såååå duumm!!Men lite stolt ändå för jag fick tyst på eländet!!!

Hahahah!!!

Lycka till med dina samtal på luren,,hm känns som att d lättar upp nu för dig!!!

Vi måste ju bara ses snart!!!

Kramar på dig!



2011-01-12 @ 10:40:20
Postat av: Sara

Men gud vilken kvinna! Bra att du ryckte in och hjälpa kassörskan :-D

2011-01-12 @ 15:03:47
URL: http://smuppra.wordpress.com
Postat av: Mita

Tur det finns såna som du som törs gripa in. Man vinner ju ingenting på att vara otrevlig.

Visst är den första värmande vårsolen och takdroppet nånting speciellt. När man intar första fikat ute,sittandes inlindad i en filt,och njuter av solen och dripp droppet,då är man glad att ha genomlevt vintern,hi,hi...

Kram vännen!

2011-01-12 @ 16:24:54
URL: http://mithas.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Helt underbart! Jag menar din reaktion på macken. Ibland kan man verkligen undra vad som flyger i folk!



När det gäller våren längtar jag något så fruktansvärt! Dels för värmen men också för att det inte är så mycket kläder att ta på sig. För när jag har klätt på mig allt är mina lungor alldeles slut och jag måste vila en lång stund! Så nu vill jag att våren kommer fort fort och att sedan våren och sommaren försvinner sakta sakta! /Största kramen

2011-01-12 @ 23:00:15
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0