Lite paniiik ;)))



Har precis varit på ett möte vid Globen.
När mötet var klart så var jag den enda som skulle åka ner med hissen.
Det är ju i och för sig inga problem att åka hiss om man inte gör som jag......tar fel hiss !!!
Hade 2 hissar att välja på och självklart så tar jag fel.
Den ena hissen går ner till Entrén och den andra är en större hiss som tydligen hoppar över Entrén plan och åker ända ner till källaren.
Den hissen tog naturligtvis jag *tss
In i hissen och åker ända ner till källaren.
Inte en endaste människa, lite mörkt och halvskumt är det också.
Känner liiiite skräckfilms varning.
Jag, nere i källarvåningen och ingen har en endaste aning om att jag är där för dom som jag var på mötet med tror att jag har åkt hem.
Liiite paniiik.
Lugn och fin nu, Helen....tänk !!!
Mobilen, ja, självklart, phu !!
tar upp mobilen och skräckfilms varningen infinner sig där igen.....ingen mottagning.
Självklart, med min tur....ingen mottagning.
Hjälp !!!
Efter att ha virrat runt där nere ett tag hittar jag den andra hissen, den hissen som jag skulle ha åkt med från början, den hissen som stannar vid huvud entrén.
Blir så lättad att jag börjar att fnittra för mig själv.
Går in i hissen och skrattar för mig själv och trycker på E.
Inget händer.
Hissen står blixtstilla, rör sig inte en milimeter.
Jag trycker och trycker men det hjälper inte ett dugg.
Jag fattar ingenting ???
Tills jag plötsligt kommer ihåg att när man ska åka upp med hissen måste man ha ett passerkort som man drar i hissen för att den ska starta.
Men bra där Helen !!!
Inget kort, ingen mottagning...
Vad göra ????
jag går ur hissen och ropar lite svagt :
- Hallå !!!
Inget svar...
Ropar lite högre :
- Hallåååååå !!!
Tyst som i graven.
Plötsligt sticker hissen iväg.
Min hiss som vägrade starta när jag stod i den och tryckte på E.
Men då kom jag på hur jag skulle göra.
Jag fick helt enkelt trycka ner hissen, ställa mig i den och vänta på att nån tryckte upp den.
Där stod jag och väntade och efter ett tag trycktes jag upp till våning 1.
Jaaa, människor !!!
Var precis på väg att kliva ur när hissen startade och åkte neråt igen.
Neeeeeej, inte källaren en gång till !!!
Men denna gång stannade den vid Entré plan, där jag skulle ha stannat från början ;)))))


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha fy vad obehagligt! Inte blir det bättre av skräckfilmer i bakhuvudet, hua! Tur att du kom rätt till slut!

2011-01-20 @ 19:29:27
URL: http://smuppra.wordpress.com
Postat av: Helen

Ja, hahaha, det var liiite paniiik där nere i källaren. Var nästan så att jag kysste marken när jag kom ut i friska luften igen *tsss ;)))

2011-01-21 @ 07:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0