Moder Natur...



Torsdag....bara en dag kvar till härliga fredag och myset ;)))
Skönt !!!

Tänk att vi hade en jordbävning här i Sverige i natt.
Inget man förknippar med gamla svedala direkt.
Den inträffade i Falköping och mättes upp till 2-2,5 på Ritcherskalan.
Tillräckligt stark för att skaka om fastigheter och väcka folk.
Polisen fick ta emot många samtal inatt om vibrationer, skakningar och att det lät
som smällar och explosioner.
Det högst uppmätta jordskalvet i Sverige var i Ystad 2008 med 4,7 på Ritcherskalan.
I världen är jordbävningen i Chile 1960 med hela 9,5 på Ritcherskalan.
Otroligt vilka krafter Moder natur har !!!

En enorm spricka i marken efter jordbävningen som drabbade Kina 2008.
Skalvet mättes upp till 8,0 på Ritcherskalan.



Idag ska jag iväg på ett viktigt möte.
Lite nervöst men jag hoppas att det ska gå bra.
Dennis börjar att träna i sin nya klubb ikväll så jag måste kolla kartan så att jag hittar dit.
Med mitt urusla lokalsinne så är det STOR risk att jag åker vilse och hamnar på något annat IP,
lååååångt ifrån där dom egentligen ska vara ;)))
Jag måste köra flera gånger till ett och samma ställe för att jag ska känna mig riktigt säker på att jag hittar.
Ibland om jag ska åka iväg till något viktigt möte eller så och känner mig osäker på vägen kan jag sätta mig i bilen kvällen innan och åka den vägen.
Allt för att inte åka vilse, hahaha.
Hur kan man ha sååå dåligt lokalsinne ???
Jag skulle aldrig kunna jobba som Taxi-chafför.
Ingen kund skulle komma fram i tid...*tss
GPS, jag vet....hade en men den är trasig.
Skulle verkligen behöva kosta på mig en ny.
Om ni ser en förvirrad kvinna i en grå saab som inte verkar veta vad hon ska ja, då är det nog jag ;)


Idag kommer vår vän Tord hit.
Han jobbar i Stockholm idag och ska låna vår gästsäng.
Gissar att jag inte ser så mycket av honom och Ronnie.
Dom brukar hamna ute i Jacuzzin och sen sitta där timme efter timme.
Fattar inte hur dom kan bada sååå länge.
Jag brukar krypa ner i värmen och kanske sitta där och njuta av massag strålarna en halvtimme, sen ser man ut som ett russin och det känns lagom att gå upp.
Men dom två herrarna kan sitta en hel kväll, hahaha ;)))


Idag är det inte speciellt inbjudande att läsa Tv-tablån.
Rent ut sagt BORING.
Inget speciellt att titta på ikväll.
Visserligen så är det Handboll på fyran.
Men sportfåne som jag är så har jag aldrig fastnat för handboll.
Tycker inte att det är speciellt roligt att titta på även om jag självklart håller alla mina tummar för Sverige.


Ha det bäst och en bra dag !
Kram H.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Det var ju inte så länge sedan det var ett jordskalv högt upp i norra Sverige, men jag kommer inte ihåg var det låg på Richterskalan, men det var ovanligt mycket för att var i vårt land.



Du får fixa GPS:en, skaffa taxikarta eller skriva ut kartor från hitta.se! /Stor kram

2011-01-20 @ 14:50:48
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Sara

Var det inte något ganska nyligen i st eriksplan, alltså jordskalv?

Har inte heller fastnat för handboll...

Haha det där verkar gå i släkten, mor min är har lite (nu är jag snäll) taskigt lokalsinne. Men jag har ärvt fars så jag har mitt på det torra.

Hoppas mötet gick bra! Och att du hittar rätt IP ikväll...

2011-01-20 @ 16:34:29
URL: http://smuppra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0