♥Det är ju fredag ;)♥


Godmorgon !
Alltid en skön känsla när man vaknar fredag morgon =D
Inatt drömde jag om hissar.
Hissar som jag aldrig kom ut ur.
Inte konstigt efter min lilla hiss-upplevelse igår *tss
Idag tänker jag inte åka hiss, tänker undvika hissar så mycket det bara går, hahaha ;)))


Satt med min kaffekopp i handen och läste morgon tidningen.
Höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste det här :

Fem tonåriga tjuvar greps efter ett inbrott där de stulit smycken, elektronik och kokain – trodde de.
Men kokainet de kommit över visade sig vara askan från husägarens döda pappa och hans två hundar.
De fem tjuvarna i Marion County, Florida, trodde att de hittat jackpoten under sin stöldturné. Förutom det sedvanliga stöldgodset hade du funnit flera behållade med vad de trodde var kokain.
Men i stället för kokainruset de hoppades på, blev det en repris på Rolling Stones-stjärnan Keith Richards tilltag. Sångaren och gitarristen vållade stora rubriker när han sa att han snortat sin fars aska tillsammans med kokain.

Aska från man och hundar

Vad tjuvarna fått tag på var nämligen askan från husägaren pappa – och hans två hundar.
"De misstänkta misstog askan för antingen kokain eller heroin. Det upptäcktes snabbt att de snortat delar av askan i tron att det var kokain", skriver polisen i sin rapport enligt Reuters.
När de upptäckt sitt misstag var inbrottstjuvarnas första tanke att återlämna askan, men efter en stunds diskussion kom de fram till att det var bättre att slänga den i en närliggande sjö. De var rädda för att de lämnat misstag på behållarna.

Dök efter askan

Polisens dykare har gjort försökt att hämta askan från sjön, utan resultat.
De fem tjuvarna har gripits och misstänks för flera fall av inbrott, såväl som andra brott.

Otroligt !!!
Ja, vad ska man säga ?
Det är snart ingenting som förvånar en längre....


Ha det bäst och en bra dag !
kram H♥


Kommentarer
Postat av: Roziez

Meeeen, det var det jä....jag hört. Folk är banne mig inte kloka. Stackars den människan som blev utsatt för inbrottet!!!

Ha nu en bra helg Helen....kramen Roziez

2011-01-21 @ 10:45:53
URL: http://www.rozami.se
Postat av: Roziez

Meeen....det var det jä....jag hört på länge. Folk är banne mig inte kloka. Stackars människa som blev utsatt för inbrottet!!!!

Önskar dig en bra helg....kramen Roziez

2011-01-21 @ 10:53:08
URL: http://www.rozami.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0