♥ Ny vecka ♥


Ja då var det måndag igen.
Jul och nyårshelgen är över.
Men det är en kort vecka som vi har framför oss.
För dom flesta bara tre arbetsdagar.
Sen är det låååång helg igen ;)
Trettonhelgen !


Trettondedag jul eller trettondagen är den trettonde dagen efter julafton, det vill säga den 6 januari. Om man inte räknar med juldagen blir 6 januari den tolfte dagen efter juldagen och i äldre svenska talades det om såväl tolftedag som trettondag jul. I Storbritannien kallas dagen Twelfthday eller Epiphany. I Tyskland kallas dagarna mellan juldagen och trettondagen die Zwölften.Trettondedag jul är den sista stora helgdagen i det kyrkliga firandet av julen. Den definitiva slutpunkten sätts i Sverige på tjugondedag jul, då brukar man ha Julgransplundring.

I spansk tradition heter dagen El dia de los Reyes magos, de tre vise männens dag, och firas den 6 januari. Den 5 januari ställer barnen ut sina gamla skor på fönsterblecket och när de vaknar morgonen därpå ligger där julklappar i stället.

Lite fakta om helgen som väntar oss ;-)

Det har visats många goa filmer i mellandagarna.
igår såg jag en stor favorit :
"Sjätte sinnet "



Ikväll tittar jag på fortsättningen av tv-serien :
"Drottningoffret"


Men innan dess blir det självklart Tour de Ski.
Herrarna är först ut kl. 12.20 i Jaktstart 10+10 km sen är det damernas tur kl. 15.35 i jaktstart 5+5 km.


Spännande är det ;)))))

Misstänker att det är nån sorts influensa som jag har åkt på.
Så här dålig blir man bara inte av en vanlig bondförkylning.
Lever på filmjölk just nu, det enda som känns okey att äta.


Jag säger som Ronnie, vi skulle ha stannat i Spanien till mars - April och kommit hem lagom till att alla influensor, förkylningar och kräksjukor har försvunnit all världens väg *tss
Tänk om man hade den möjligheten.
Att bo i ett varmt land några månader om året.
Tänk vad skönt !!!!
Hyra ett litet hus precis vid havet.
Det vore nåt det =D
En ny resa blir det för oss i alla fall.
Bara att börja spara.
När, var, hur vet jag inte, men nån gång under 2011 i alla fall ;))))))



Ha det bäst och en bra dag !
Kram H♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men kära vännen, du får inte skriva så jag blir yr i mössan! För det var det jag blev när jag började läsa om alla dagar efter jul! Förstår att du fortfarande mår riktigt dåligt. Själv mår jag lite bättre, men det är väl tack vare kortisonet och antibiotikan. Skulle vara skönt om jag slapp hostan också! Försök nu att ta det lugnt så att du blir frisk någon gång! /Största må-gott-kramen

2011-01-03 @ 12:37:50
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Helen

Hej Gunilla!Skönt att du mår bättre=) Jag har fortfarande feber, ont i halsen, hostar och nyser som en galning sååå det blir en vecka i lugnets tecken för min del.Det är lite rörigt med dessa dagar efter jul men jag gillade det där om att man ställer ut sina gamla skor för att sen hitta julklappar där istället;)Ha det bäst och krya på dig =)Kramar Helen

2011-01-03 @ 13:32:28
Postat av: Lilitha

Tack för ett underhållande inlägg. Ja många bra filmer har visats nu i dagarna.



Ha en god fortsättning på det nya året med mycke lycka å kärlek.



Kram Lilitha

2011-01-03 @ 14:53:39
Postat av: Mita

Ja mycket smått och gott på tv har det varit och blir också för den delen.Kul tycker jag.

Visst vore det skönt om man kunde hålla sig undan från alla sjukdomar och bacillusker.

Krya på dig vännen,

Varma kramar!

2011-01-03 @ 16:20:08
URL: http://mithas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag håller med Ronnie, skulle stannat kvar nere i värmen... Jag har ställt fram sparbössan igen, nu är det bara att börja sppara igen... För vi säger detsamma en ny resa skall det bli 2011..



Kram Susanne

Krya på dig...

2011-01-04 @ 00:41:33
URL: http://livetisusanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0