Nature plays a trick on us ;)


Fåglar ramlar ner från skyn, döda, stendöda.
Först i USA och nu i Sverige.
Forskarna kliar sig i huvudet och kan inte förklara varför.
Gissningar är att dom kan ha blivit störda nattetid och stressats ihjäl.
Det är inte första gången som det faller ner oförklariga ting från himlen.
Det finns flera anteckningar om fiskar som fallit från skyn :


* England - 1666 föll massor av fiskar ner på en liten åkerplätt

* Calcutta - 1839 var ett märkligt fiskregn där fiskarna inte damp ner på hög utan i en enda lång linje

*Singapore - 1861 drabbades av ett våldsamt regnväder som höll i sig i sex dagar.När det var över låg det fisk utspritt överallt.

* Lousianna - 1896 föll det ner så mycket döda fåglar att gatorna blev oframkomliga.Man trodde att fåglarna hade förts med och dödats av ett oväder som dragir fram.

* England - 1683 föll det ner så många döda paddor från skyn att lokalbefolkningen fick skyffla upp dom från gatorna i stora spannar.

Det finns massor av berättelser om djur och ting som fallit från skyn.
Vill du läsa mer så gå in på :


Mår lite bättre idag men det är en låååååång och seg förkylning/influensa som jag åkt på.
Känns som om man aldrig ska bli frisk.
Är ganska sååå trött på filmjölk , soffläge och tv-tittande nu kan jag lova.
Jag hoppas att jag mår helt bra till helgen så att jag kan ta mig en låååååååång promenad i vårt härliga vinterland.



Idag drar Tour de Ski igång igen =)
Idag kl. 14.05 på SVT1 drar damerna och herrarnas sprint tävling igång.



Igår såg jag filmen The Butterfly effect :



Ha det bäst och en bra dag !
Kram H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0