Envis som synden...

En envis förkylning har jag tydligen fått på halsen...:/
Hade stort hopp till att vakna upp idag, pigg som en lärka, med len hals och ett klart huvud.
Meeen ack så fel man kan ha......halsen är allt annat än len, svider som eld när jag sväljer, huvudet är fullproppat med bomull och det känns tungt, tungt tuuuungt.
Ger den en dag till sen så får det vara nog, sen har jag varken tid eller lust att dras med detta.
Hoppas att den lyssnade *tss






Både Ronnie och jessica jobbar idag medan en annan går hemma och snyter sig och tonårs sonen sover.
Han har ett helt gäng med kompisar som sover över.
När jag kom upp i hallen såg det ut som en skoaffär för converse...



Om jag piggar på mig tills imorgon ska jag bege mig ut och leta efter en ängel.
En ängel som ska sitta på graven, hos pappa.
Har inte hittat nån som jag gillar ännu.
Jag var helt facinerad av kyrkan och kyrkogården i Burg (Tyskland),
det var änglar överallt, i kyrkan och på gravarna.
Så vackert och så fridfullt.
Titta på den här graven :


I kyrkan :

Har letat som en galning efter "rätt" sorts ängel, men har inte hittat.
Men skam den som ger sig....
Ska kännas i hjärtat att det är just DEN ängeln som ska vaka över pappa.

Dansbandsveckan har startat i Malung.....tyvärr har så har den inletts med regnväder.
Jag hade tänkt åka dit en sväng och samtidgt hälsa på Anita och hennes familj.
Men Mr Cold satte stopp för dom planerna.
Meeen veckan är inte över än....

Våra resekamrater som vi for med till Tyskland är fortfarande ute på vägarna.
Får små rapporter via sms varje dag.
Önskar jag var där.
Gissar att dom har haft en häftig road-tripp.
Ska bli kul att höra om den och se deras bilder sen när dom kommer hem =)


Solen kommer och går här i 08-land, har ingen aning om vad det ska bli för väder.
har inte brytt mig om det nu när jag ändå inte kan utnyttja solen.
Men en sak är säker och det är att all växtlighet har växt så det knakar.
Våra äppelträd är enorma, körsbärsträdet som vi kapade av har växt sig dubbelt så stort och breder ut sig lite väl kaxigt framför altanen.
Vi måste helt enkelt ta en kapa-träd-helg.
Är bara ett MÅSTE.
Annars tar träden över *tsss

Ha det bäst !
kram H.

Orkutjunks.com™


Kommentarer
Postat av: Sussie Ö

God morgon vännen!

Äntligen skiner solen på oss igen.-)

Hoppas din förkylning ger med sig nån gång så vi kan ses!!

Jag hittade faktiskt fin ängel på Eurostore Länna till min pappa,,kolla där om du har vägen förbi;-))

Alltid kul att läsa dina dagliga rapporter!!

Kram i stora lass!!

2011-07-19 @ 07:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0