Tankar och funderingar...



Sitter på altanen med min gigantiskt stora frukost-kaffe-kopp och njuter av en ljummen sommar morgon.
Sitter och funderar , tankar som kommer och går.
Om en månad börjar skolorna igen och hösten är på intågande.
Min minsta börjar i nian och min äldsta ska fylla tjugo å en annan ska fylla.........hmm, känns otroligt men sant, hela 44 år.
Vart tog åren vägen ?
Dom bara försvann......
Lika som att många av våra nära och kära försvinner.
Tänker på min pappa varje dag, saknar honom så otroligt mycket.
En bit av mitt hjärta slets loss när han lämnade oss den där dagen i April.
Det gör ont när jag tänker :
Jag har ingen pappa, min älskade pappa finns inte hos oss längre.
Han är nån annanstans.
Jag undrar bara vart ?
Livets största gåta....vad händer när vi dör ?
Vart tar vi vägen ?
Ingen levande kan svara på den frågan, man kan bara tro.
Jag tror att själen lever vidare.
Att så fort man dör så lämnar själen kroppen och beger sig iväg, iväg nånstans där den får ro.
Vad tror du ?
En del tror på en himmel och ett helvete, en del tror att man återföds, en del tror att det bara blir mörker och inget mer.
Ser man ett ljus i tunneln ?
Möter man sina nära och kära igen ?
Kan man titta ner på sin familj och finnas vid deras sida trots att man är död ?
Många frågor men inga svar.
Jag tror att man får söka efter svaren inom sig själv.
Tro det som känns rätt.
Jag vet vad jag tror.
Och en dag kommer vi alla få svaret på livets största gåta - döden.


Är bättre i min förkylning men inte hundra.
Ska ta det lite lungt idag på dan för i eftermiddag ska jag jobba.
Dax igen att bege sig till Viktoria Tower....


Ha det bäst och en bra dag !
kram H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0