En grå måndag...

Vaknar till en grå, regnig och mulen måndags morgon.
Skulle ev. ha jobbat idag men det behövdes inte så jag slapp avbryta min semester.
Fast samtidigt hade man nästan lika bra ha kunnat jobbat med tanke på vädret, urtrist :/
Ja, jag vet.....typisk svensk sommar !
Men jag saknar förra sommaren.
Den så kallade ryssvärmen som svepte in över oss och höll sverige i ett järngrepp.
Det var sååå varmt, luften var ljummen och vattnet var lika varmt som i badbaljan.
Man njöt varje sekund och lapade i sig D-vitaminer så det tjongade om det.
I år har väl det vitamin lagret sinat en del....



Imorse när jag började skriva det här inlägget ringde Jessica och frågade om vi skulle åka och shoppa.
YES, absolut !
Passade ju peeeerfekt en tråk måndag som denna.
Skulle ha fikat med min fina vän Annika idag men hon var ledsamt nog sjuk så det blidde inget =(
Plockade upp Jessica efter jobbet och stack till farsta Centrum.
Liiite folk, ja faktiskt, otroligt men sant en löningsdag.
Var mysigt att gå runt där bland alla sommar-rea-kläder och kika, klämma,känna och prova.
Testade en del klänningar och kjolar men inga fick följa med mig hem.
Istället blev jag blixtförälskad i en svart kavaj.
När jag väl hade provat den ville jag inte ta av mig den igen.
Sååå skön, sååå härlig, sååå mjuk och så tunn.
Så gissa om jag köpte den ;-)
Absolut !
Nu är den i min ägo och hänger i garderoben.
Kommer nog bli ett flitigt använt plagg, gissar jag ;-)
Annars blev det ett par svarta byxor, några t-shirtar, lite annat kul på HM som schanmpo,balsam, hårgrejer m.m

Funderar på att åka upp en sväng till Varåsen och hälsa på Christer och Pontus en natt eller två.
Nästa vecka är det ju Rättvik och Classic Car Week som gäller.
Ska kolla lite väder och vind så får jag se hur jag gör.
Idag blir det lite fix hemma.
Slänga på en tvättmaskin, vika tvätt och sånt kul *tsss....NOT
Eller kanske rota fram en bra film....låter skojsigare ;-)




Hela Norden hedrade offren med tyst minut

Klicka här :
Ta hand om dig och varandra.
Kramar H.

♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0