Sol & dyngsrytm...

Man vänder lite på dygnet när man är ledig.
Somnar vid ett-halv två på natten och vaknar vid nio- halv tio tiden på morgonen.
Jag som i vanliga fall alltid vaknar väldans tidigt.
Men lider ju för tillfället av lite sömnproblem och det blir inte lättare att sova när det är 27 grader trots öppet fönster i sovrummet när man ska gå och lägga sig.....vaaaaarmt !!!

Men man ska absolut inte klaga på värmen, i love it....
Grannen berättade igår att dom hade tillbringat en vecka nere i Skåne.
Det hade spöregnat varenda dag utom två och där satt dom halva släkten inhysta i en liten stuga mitt i skogen.
Ingen höjdare med andra ord.
Så dom gav upp och begav sig hem tidigare, hem till 08-land och solen och värmen ;-)
Varmt här idag med men solen har inte riktigt lyckats att sig igenom alla molnen än.

Jag behöver ha sol idag så jag får min tvätt torr som ska ner i resväskan.
Har sååå fuktigt i min tvättstuga så jag får det inte torrt inne i den här värmen.
Ute blir det torrt på noll-tid.

Ska åka och handla lite grejer som ska med till Rättvik, packa res-väskan, bestämma restid med Freja och Fredrik, hämta ut lite stålingar, bättre att göra det här i 08-land än i invaderade Classic Car Week-Rättvik ;-)
Försöka komma isäng eller rättare sagt jag hoppas att jag somnar i rimlig tid ikväll så att vi kommer iväg skapligt imorrn.



Igår kväll hade dottern och hennes tjejkompisar förfest här innan krogen.
Oj vad tjejer kan låta, hahaha =)
Satt nere i min källare och tittade på tv medan dom festade på övervåningen.
Blev full iskratt när jag hörde dom och deras konversationer där uppe.


När dom begav sig till krogen fick jag gå upp med skurhinken och skrubba golvet efter en hel del spill och plocka ihop flaskor och glas.
Fast dom hade varit grymt duktiga och plockat in allt från altanen och ställt i en liten prydlig samling på diskbänken ;-)


Kul hade dom iaf och det är ju det som är viktigaste......live life =D


Nu verkar solen göra ett riktigt utbrytnings försök, heja heja !!
Dax att hänga upp dagens första tvättlass ;O

Ha det bäst and enjoy your sunday ♥

Kram H.


Hugs

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ha det riktigt bra i Rättvik! /Kram vännen

2011-07-31 @ 21:20:45
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Jannice

Tack snälla för dina uppmuntrande kommentarer! Du verkar veta när de behövs som mest ;-)

Och precis som du skriver..vi har inte så många omkring oss. Men vi har vant oss på något vis. Det var tufft i början när man insåg att de man förväntade sig skulle finnas där, inte gjorde det. Men som sagt, man kämpar på och lär sig att leva ensamma. Kan ju känna att det mest blir barnen som drabbas.., men de vet ju inte så mycket om några släktingar, så de lider ju inte just nu iaf. Det är tur vi har Victor som hjälper oss och finns för sina småsyskon! :-)



Hoppas nu att du får det kanonbra i Rättvik! :-)

Kram Jannice <3

2011-08-01 @ 09:21:09
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0