Snart är den över...

Orkutjunks.com™


Känns som om jag har hunnit med en hel del denna måndag.

Dagen har med andra ord varit lååååång =O

Var på jobbet vid sju imorse och hittade parkering på en gång....otroligt men sant ;-)

Var tvungen att åka hem efter halva dagen och jobba hemifrån där vi har den gamla "jobb datorn", där ligger uppgifter som data-killen glömde föra över till den nya.

Men den gjorde inte mig något ;))

Skönt att sitta hemma och jobba när det funkar.

Sen åkte jag och Jessica och handlade, var på apoteket och kom väl ut med en medicin påse värd många många tusenlappar, tur att man har fri-kort....phu !!!!

Sen hem och då dök Ronnie upp och ville att vi skulle åka och titta på en bil som han hade hittat.

Okey, mot Västberga igen....

En snygg, silvrig citroen-05.

Vi tog en rejäl tur med den, både Ronnie och jag provkörde.

Tror nog att vi tar den.

Vi ska höra av oss imorgon och bestämma hundra.

Ska sälja min guldfärgade lilla Citra.

Sätter nog ut en annons på blocket.

Men tror inte att vi blir nedringda över den som vi blev över saaben ;)))

Sen åkte Ronnie och jobbade igen och jag tog tag i gräsklippningen.

Det var liiiite för varmt att klippa gräset idag.....

Svettades som en tok och drack säkert en liter vatten när jag var klar.

Vevade ut markisen på altanen och satte mig i skuggan i hammocken och tog en fika och ringde mamma.

Vi snackade väl bort en sis sådär 45 minuter sen satte jag fart med maten.

Hemmagjord pyttipanna blev det.

Helt perfekt när man har små skvättar av korv, köttbullar, potatis, skinka, lök m.m

Bara att röra ihop, krydda, steka och servera med sallad och en klick creme fraiche....enkelt men gott ;)))

Nu ska jag och snabel draken ta oss en svängom.

I alla fall på övervåningen för det känns som om jag har två liter sand i min hall ;)

Sen tror jag att jag sjunker ner en stund i Jacuzzin och kör lite massage för min trötta kropp.

Ha en fortsatt trevlig måndag !

Snart är den över och vips så är det helg igen ;-)

Kram H.


 

Orkutjunks.com™


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0