Då var den här...



Ja, nu är den här, en av årets storhelger.
En helg som i vanliga fall brukar betyda glädje för mig.
Vi brukar alltid fira midsommar uppe i Rättvik.
Med långbord, sånghäften, midsommarstångs resning, lekar och allt som hör en traditionell midsommar till.
Jag och Pontus brukar stå för sånghäftena och pappa för lekarna.
Maten hjälptes vi åt med, som en knytis.
Brukade bli mycket skratt och stoj och hade vi tur så tog pappa fram dragspelet och det blev allsång på hög nivå;)
Så här fin såg jag ut när jag var liten och firade Midsommar där uppe ;-)


Fin va...jag i Rättviksdräkt =)



Jag och pappa en midsommar då vi var ute och plockade midsommarblomster =)


I år tänker vi inte åka upp till Rättvik över Midsommar.
Har dubbla känslor.
Har svårt att ta tag i nåt midsommar firande samtidigt som jag har ångest för att jag inte åker upp.
Men denna storhelg är så mycket pappa så jag känner att jag inte klarar av att vara där uppe i år, just under midsommar.
Mina bröder är där uppe, båda två och ska fira midsommar där men jag stannar kvar i stockholm.
Är vädret bra så åker vi nog ut till gänget i Östnora.
Ronnie fyller dessutom år så det blir både lite midsommar och födelsedagsfirende =)

Ikväll kommer Ronnies föräldrar hem till oss för att fira honom.
Ska fixa till nån god middag och kanske baka en liten tårta ;)
Ska stänga kontoret här klockan elva sen åker jag och handlar och beger mig hem och tar helg.

Om du ska ut och fara på vägarna idag, ta det lungt !
En av årets värsta trafik helger.

Ha det bäst och en fin dag !
Och en riktigt glad Midsommar =D
kram H.






Kommentarer
Postat av: Cecilia

Usch ja, helgerna är värst! Dom där som man förknippar med något speciellt. Hela första året med alla helgdagar är skitjobbigt. Andra året blir det lite lättare. För oss har det snart gått tre år och det ÄR faktiskt lättare nu. Dom lätta, bra minnena har tagit över. Dom man kan skratta åt. Så, håll ut tiden läker såren så småningom, ärren kommer alltid finnas kvar som en påminnelse om det som varit. Vårda dom ömt! Hoppas ni får en så fin midsommar som möjligt. Kram

2011-06-23 @ 17:16:24
URL: http://mittliviordochbild.blogspot.com
Postat av: Ove "Gasfoot"

Helen!

Håller fullständigt med Cecilia vad hon skriver i förgående inlägg. Vad skall jag då skriva? Du är ändå en vän på nätet så jag måste skriva något och inte hålla mig borta. Önskar i alla fall Dig och familjen en helg som känns bäst och rätt för Dig.

Själv spelar jag hela dagen i morgon och vädergudarna är inte med mig Midsommarafton. Blomster-Kramiz från Norrbotten.

2011-06-23 @ 18:01:25
Postat av: Helen

Tusen tack för era fina ord ♥

Önskar er båda en trevlig midsommar och må solen lysa på er =))

Många kramar Helen ♥

2011-06-23 @ 22:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0