Tungt !

Är såå grymt trött.
Har haft några bra dagar men igår kväll när jag gick och la mig kom han....
MR. Ångest !
Han fullkomligt kastade sig över mig.
Svepte in mig i sin kalla, otäcka och onda dimma.
Det sliter och drar inom en så att det känns som om man håller på att gå sönder.
Bilder och tankar snurrar i huvudet.
Kroppen är spänd som en stålfjäder.
Man svettas och fryser om vartannat .
Man känner hur trött man är, hela kroppen skriker efter sömn men ändå så kan man inte sova.
Man tittar på klockan....tolv, halv ett, två, halv tre, tre....
Måste ha slumrat till nån gång efter det.
Har sovit oroligt och har ett svagt minne av att jag har drömt otäcka drömmar.
Men minns inte vad.
Vaknade av lukten av kaffe.
Huvudet dunkade av brist på sömn, kroppen kändes seg, ville inte gå upp.
tvingade mig själv in i en kall dusch för att försöka vakna till.
Men vare sig duschen eller kaffet hjälpte.
Känner mig som en zombie.
Kommer bli en tung och trött dag.

Torsdagen närmar sig med stormsteg.
Torsdagen den 9:e Juni som skulle ha varit en glad dag.
En dag som skulle vara full av överraskningar och glädje.
Pappas 70 årsdag, som vi planerat in i minsta detalj.
Istället för fest, skratt och glädje kommer det bli en tung, ledsam och sorglig dag fylld med tårar och ångest.
Pappas urnsättning.

Livet det går upp och ner.
Livet kantas av glädje, sorg, lycka och smärta.
Livet är kort !

Ta vara på livet, ta vara på dagarna, ta vara på dig själv, ta vara på din familj och dina vänner.
Man vet inte hur länge man har varandra.
Kram H.


Hugs Graphics

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0