Skidor, skidor, skidor.....


Vaknade klockan sju, pigg, otroligt nog.
Studsade upp i sängen, drog på mig morgonrocken och gick upp i köket och satte på kaffe bryggaren och kokade ägg.
Skivade upp gurka och leverpastej......
Jag förberedde för en riktig Vasalopps frukost =D
Älskar denna speciella söndags morgon när man kan sitta och äta en låååååång frukost och följa Vasaloppet.
Starten är så enormt mäktig.
Alla dessa tusentals åkare som ger sig iväg samtidigt från Sälen med siktet mot Mora.
Alla kommer inte att kom fram, en del åker för rena nöjets skull, en del åker för att tävla.
Hade jag orken, konditionen,motivationen och var jag grym på skidor skulle jag också vilja åka Vasaloppet.
I alla fall få vara med och starta ;-)
Det måste vara en upplevelse för livet !
En kompis till oss är där just nu och hjälper till som Vallare.
Ångrade att man inte åkte upp.
Men nu blev det inte så , så tv:n får bli min vän och följeslagare idag ;)))


Igår åkte vi och köpte en massa frön, blomjord och krukor.
Så himla kul.
När jag stod där vid diskbänken sen och planterade mina små frön föll en solstrimma in på mig och vårkänslorna bara vällde över en.
man insåg att det faktiskt kommer att komma en vår till slut.
Att vargavintern otroligt nog kommer att ta slut.
När ?
Ingen aning !
Men snart, hoppas jag ;))))
Gjorde 8 små hemma gjorda växthus.
Så nu återstår det att se om man har några gröna fingrar ;-)


Idag blir det skidor, skidor och åter skidor.
Först Vasaloppet sen Herrarnas 5-mil.
En söndag helt i min smak ;-)
Ska försöka pressa in en dammsugning och ett pass på löpbandet också.
Ha det bäst och en underbar dag !
kram H.


Ps. Andra Chansen igår.....KATASTROF !!! Eller vad tycker ni ? Dax att gå tillbaka till det gamla hederliga, att bara ha en enda Melodifestival.Inte en massa deltävlingar.Det var bättre förr ;-) Ds.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tack för sällskapet idag via datorn både under Vasaloppet och fem-milen! Och andra chansen - igår var första gången jag tittade på flera år. Och det har att göra med att jag inte orkar med alla olika deltävlingar! Kramen

2011-03-06 @ 18:56:28
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Helen

Tack själv, Gunilla ! Tycker det är kul när man kan sitta och kommentera det man tittar på ihop.Sååå jag hoppas att det inte var sista gången vi gjorde det tillsammans =D Kramar

2011-03-06 @ 19:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0