Att vara stark....

zwani.com myspace graphic comments
Solen skiner i 08-land =)
Bara att passa på att njuta så länge det varar för det ska ju dra in en himla massa nederbörd under dagen.
Här i 08-land i form av regn på andra ställen i form av snö.
För min del får det gärna regna en dag eller två så att all snö regnar bort sen kan den sååå härliga solen komma och torka upp allt smält vatten ;))))
Låter som en bra plan tycker jag =D



Hade besöks rekord igår på bloggen.
Otroligt kul =D
Vet inte varför jag plötsligt fick så många besökare ?
Kan det vara p.g.a inlägget jag skrev om Conny ?
Fick ett fantastiskt fint mail skickat till mig av en anonym tjej.
Tack ♥
En sak som jag har lärt mig under resans gång är att man bara blir upplyst om ens skyldigheter, aldrig om ens rättigheter.
Finns en del sätt att få hjälp och stöd när man är sjukskriven/utförsäkrad, men det är det ingen som talar om för en.
Finns fonder som man kan söka ekonomisk hjälp av till olika saker.
Det kan vara mediciner, hjälpmedel eller som en som jag känner fick hjälp till semester.
Ta kontakt med en kurator på det sjukhus som du tillhör så kan man få hjälp via dom =)
Handlar självklart inte om några stora summor men en hjälp på vägen till något som man måste/behöver ha.

Idag ska jag iväg på för mig ett super viktigt möte.
Ett möte som kan vara slutet på min lååånga resa.
Så jag är lite nervös, har en massa fjärilar i magen.
Men jag har stort hopp till att det ska gå bra ;)))
"Today is the first day of the rest of your life"
♥♥♥



Igår började en ny serie på TV4.
BLUE BLOODS heter den och det är skaparna av SOPRANOS som har gjort den.
Kände på en gång att det här var en serie i min smak =D


Fick en fråga hur det går med gåbandet som jag köpte.
Det går bra =D
Riktigt kul att träna med det.
Nackdelen med det är att handtaget sitter lite lågt....men det har min dotter löst med ett litet knep ;)))
Det är också lite kort.
Går inte att ta ut stegen lika långt som när man går utomhus.
Men annars så gillar jag det skarpt.
Kör lite intervaller.
Börjar på ett lågt tempo sen trappar jag upp farten för att slutligen jogga på bandet och sen dom sista minuterna drar jag ner farten igen.
Bandet slår av sig själv efter 30 minuter.
Vill man gå längre är det ju bara att trycka på bandet igen men 30 minuter är precis lagom för mig.
Då är jag dyngsvettig, kan vrida ur tröjan och shortsen, plus att jag flåsar som en gammal blåsbälg ;)))
Får väl se om en månad om jag är lika flåsig då, förhoppningsvis inte, hahaha ;)))

(Bild lånad från Rusta.se)


 Hittade en fantastiskt fin dikt som jag vill dela med mig av -

Att vara stark

Att vara stark är inte
att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna

Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst
eller vilja mest

Att vara stark är inte
att lyfta tyngst
att komma längst
eller att alltid lyckas

Att vara stark är
att se livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten
slå sig hårt
och alltid komma igen

Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast
Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa
för att nå dit

Skriven av Marie Fredriksson Anthony, 1986

♥Ha det bäst och en fin dag♥
Kram H.



zwani.com myspace graphic comments


Kommentarer
Postat av: L

Lycka till idag, min fina vän ♥ Kram L

2011-03-10 @ 09:59:02
Postat av: Camilla "Lillagul"

Tjingeling !

Kul att du fick besöksrekord igår :)

Hoppas att det gick bra på mötet !

Duktig du är som promenixar på gåbandet , här står det en träningscykel framför TV´n men det är ju synd att säga att den är utsliten :)

Fin dikt du hittat och jättesann !

2011-03-10 @ 19:02:30
URL: http://camillalillagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0