Vilken tisdag...phu !

zwani.com myspace graphic comments
Vilken start på denna tisdag.....
Först iväg till Gynekologen, undersökning plus cellprov.
Bara hålla tummarna att man inte hör något på två veckor.
Sen mäta blodtrycket, som ligger alldeles för högt =O
Har levt länge med inre stress och det gör väl sig påminnt nu.
Måste försöka varva ner och ta hand om mig själv.
Bättre kost mer motion och försöka få bort stressen.
Lättare sagt än gjort :/
Efter den domen åkte jag hem och lagade mig en omelett till lunch och inväntar nästa rooooliga möte.........hos tandläkaren ;)
Vad får man för dom där ?
Kanske bara är att gräva en grop direkt, hahahaha.
Stressad tvåbarns mamma med dåliga tänder vilar i denna grop ;-)
Nejdå, så illa ska det väl inte vara.......eller ?!


Sen ska jag hem och köra ett svettigt och hårt pass på mitt löpband.
Ska kämpa hårt nu för att försöka få ner blodtrycket.
Ska även ringa min fina vän S för en Healing och massage.
Kanske att det kan hjälpa mot stressen.
Min pappa har haft två hjärtinfarkter så lite orolig blir man.
Någon som har eller har haft högt blodtryck som kan ge mig något tips ???


Dax att borsta tänderna.
Tänk att man (iaf jag) borstar extra mycket och extra ordentligt samma dag som jag ska till tandläkaren.
Använder tandtråd och gurglar i flour som jag slarvar med jämt annars.
Men just den dagen då man ska dit så är man sååå extra noga.
Precis som om det skulle hjälpa, hahaha.
Har man hål så har man och dom lär ju inte försvinna för att man står och skrubbar extra mycket på tänderna en endaste dag ;)))


Ha det bäst denna tisdag !
kram H.

zwani.com myspace graphic comments


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Det är rätt! Du måste vara rädd om dig på alla sätt! /Största kramen vännen

2011-03-15 @ 22:57:06
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Mia

Hej Helen fin blogg och även hemsida.

I många fall är nog högt blodtryck nåt som ligger i generna tyvärr. Men att motverka så gäller det att inte stressa överhuvudtaget. Värk kan ge förhöjt tryck vet jag. Blodtrycksmedicin är ibland ett måste.

Take it easy om du kan.

Kramiz

2011-03-16 @ 00:02:57
Postat av: Helen

Tack snälla ni ♥♥♥

Ja, högt blodtryck har jag i släkten, så oddsen är väl kanske inte så stora att jag får ner det själv.

Men ska försöka.

Har äntligen löst min jobb situation, så kanske att jag stressar ner lite nu =)

Ha en underbar dag !

Kramar Helen♥♥♥



2011-03-16 @ 08:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0