Mörkrädd ?


Godmorgon !
Är lite småtrött idag.
Lite dålig nattsömn blev det för min del inatt.
Inte för att jag hade svårt att somna, näää, jag somnade som en stock vid halv tolv - tiden.
Men vaknade ett par timmar senare av en mardröm.
Drömde att jag var jagad av en galning.
Några detaljer minns jag inte men var alldeles svettig och förvirrad när jag vaknade och med ett ryck och satte mig upp i sängen.
Ni vet när man drömmer så där intensivt så drömmen fortfarande känns verklig när man vaknar.
Det tar ett tag innan man hajjar att det bara var en dröm.
Jag hade jätte svårt att varva ner efter mitt bryska uppvaknande.
Hade hela tiden en känsla att det var nån som smög omkring i huset.
Ronnie är i Norge och jobbar så jag sover själv på nedervåningen.
Tyckte hela tiden att jag hörde ljud i garaget som ligger brevid vårt sovrum.
Inbillade mig att nån smög utanför fönstret.
Skulle gå upp på toa och då fick jag en sån där riktig skräckfilms varning.....
Det står nån bakom duschdraperiet...hjärtat dunkar som en slaghammare i bröstet.
Man närmare sig sakta och står och tvekar ett par minuter innan man snabbt drar draperiet åt sidan, beredd på att typ Jason från Fredagen den 13:e filmerna ska stå där.
Men ingen är där och man fnissar åt sig själv när man står där i badrummet mitt i natten och beter som ett mörkrädd barn.
Men har man en gång fått den där känslan är det svårt att skaka av sig den.
Kryper isäng, kollar klockan, halv tre...hmm.
Lägger mig ner, drar upp täcket till hakan, försöker koppla av och är precis på väg in i drömmarnas värld när jag plötsligt hör något.
- Aaaah, vad var det !!??!?!
Sätter mig upp och lyssnar intensivt i mörkret.
Det är tyst, knäpptyst, tyst som i graven.
-Meeen skärp dig !!!
Säger jag till mig själv.
Jag går upp i köket, dricker ett glas mjölk samtidigt som jag kollar lite extra att ytterdörren faktiskt är låst, tittar in hos mina barn som sover som stockar båda två.
Tar en runda i huset, kollar, checkar, lyssnar.
Inte ett ljud, ingen är i huset, bara jag och barnen.
Olustkänslan börjar försvinna och jag känner plötsligt hur trött jag är.
Sveper det sista av mjölken, tassar tyst ner för trappan, öppnar dörren och kikar ut i garaget och där är det lika rörigt som vanligt av cyklar och grejer.
Kryper ner i sängen igen och tar fram mina öronproppar.
Sätter i dom och allt blir så tyst så tyst och jag kopplar äntligen av och ber en bön att jag ska få drömma nåt kul resten av natten.
Har ingen aning om jag drömde något mer inatt, minns inget.
Men somnade gjorde till slut och vaknade av att väckarklockan ringde imorse.
Och när allt är ljust så känns nattens rädsla väldigt långt bort ;)


Ha det bäst !
kram H.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men kära vännen, jag tror att du tittar på för många skräckfilmer!!! Men visst är det hemskt när man har så otäcka mardrömmar. Jag minns sällan vad jag drömmer, men inatt fick jag besök av min syster som dog i augusti förra året! Men det var ingen mardröm. Det märkliga är att när jag drömmer om henne är jag medveten om att hon hälsar på från "andra sidan". Visst är det konstigt? /Största kramen

2011-03-17 @ 13:10:18
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0