En bra dag =D

Oj vilken dag =)
Solen har inte bara lyst, den har varit varm oxå.
Satt en bra stund invid husväggen och solade.
Åt årets första lunch utomhus.
Och plötsligt så upptäckte man att man har grannar igen ;))))
Under vintern så ser man knappt varandra.
Man vinkar genom bilrutan när man far förbi, men annars så ser man knappt nån.
Men idag kom granne efter granne ut, några plockade fram en solstol och bara njöt i solen, några började sopa bort vinterns smutsiga grus som ligger överallt, en del bara va liksom, bara stod ute på sina tomter och bara njöt.
Nu börjar belöningen med att ha hus.
Efter allt detta skottande och alla dessa svindyra el-räkningar får man äntligen lite belöning plus att man plötsligt minns igen varför man ville ha hus.
Sin egna lilla tomt som man kan pula på.
Egen altan att sola och grilla på.
Mys pysiga grannar att umgås med.
Idag blev det mycket snack över staketen och dom flesta stod med en kaffe kopp i handen och bara log och njöt av att våren faktiskt är här =)
Vi planerade grillfester och kubbturneringar, vårfesten som redan är spikad.
Vi har riktigt bra grannar, tack och lov ingen Ove Sundberg (Solsidan), då hade jag flyttat för länge sen ;)
Annars har dagen gått i frosta-av-frysen-och-skid-och-hockey-söndag.
Gick inte så bra i varken skidorna eller hockeyn =(
Djurgården kämpade ända in i sudden death, men det blev Luleå som till slut efter en låååång match tog hem segern och DIF är borta.
Men bra kämpat Djurgården !!!!
Min frys var det alldeles för läääääänge sen jag frostade av.
Hade sååå mycket is i den så det tog hela dagen plus halva kvällen innan all is var borta.
Som tur var så hade jag så mycket snö kvar på altanen att jag kunde ställa ut alla kassar och frysväskor med mat på snön och hålla den fryst genom det.
Men nu är min frys så fin så fin och så ren så ren ;)
Nästa gång ska jag inte vänta såååå länge på att ta tag i avfrostningen =O
Har precis tittat på sista (snyft) delen av SOLSIDAN =(
Så deppigt !!
Men bara att hålla tummarna att dom kommer att göra en tredje säsong.
Men det är tydligen inte bestämt ännu.
Hoppas hoppas !!!

Nu blir det film sen hopp i säng för imorgon är det jobb som gäller ;)
Ha en fortsatt bra kväll !
Kram H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0