Beware.....

Vilken underbart härlig söndag man vaknar till =D
Solen fullkomligt vräker ner !!!
Äntligen, äntligen, äntligen !!!
Nu säger vi upp våra Vinterabbonemang och skaffar ett nytt med våren istället.
Inget mer snöande och inget mer skottande och inget mer skrapande och inget mer frysande.
Näää, nu får det vara nog, sol och värme vill vi ha ;-)

Igår tittade vi på filmen " Cornelis ".
Filmen om Cornelius Wresviks liv.
Hade inga större förväntningar på filmen, men den var faktiskt bra =)
Om man gillar Cornelius och hans låtar så kommer man gilla filmen.
Man fick veta saker om honom som man inte hade en aning om, i alla fall inte jag.
Hade ingen aning om att han hade suttit så många gånger i fängelse.
Jag trodde att han var äldre när han dog.
Att han drack visste jag men inte att det var så pass illa som det var.
Det tragiska var att hans karriär tog fart igen efter en Roskilde konsert, men det fick han aldrig uppleva eftersom han gick bort i samma veva.


Idag kommer mitt hjärta få jobba hårt......
och hur ska det gå med mitt höga blodtryck ;)))
Avslutningarna i skidspelen, skidskytte och den avgörande matchen mellan Djurgården - Luleå.
Phu....känner redan pulsen stiga.
En till vinna eller försvinna match för Djurgården.
Men denna gång gäller detsamma för Luleå.
Ska Djurgården lyckas med bedriften att vinna åter igen och slå ut Luleå ????
Ja det återstår att se.
Men jobbigt kommer det att bli......för hjärtat ;-)

Igår gick vi iväg, L och jag med siktet att ta en låååångpromenad.
Det var såå skönt !
Vi gick där i godan ro och njöt av solen och det sköna promenadvädret.
När vi hade kommit till hälften av vår planerade långpromenad kom en bil och .......SPLASH !!!
Hon körde rakt i en jätte vatten pöl och vem var det som blev totalt nedstänkt och såg ut som en dränkt katt.....jo, jag !!!
*Fniss
Kan skratta åt det nu men inte då, jag lovar.
Jag var arg som ett bi !!!
Hytte med näven ( visade fingret) och svor som en borstbindare.
Jag såg att tjejen tittade på mig, hon såg att jag blev nedstänkt men inte en min, ett förlåt, en vinkning, nej ingenting.......hon bara körde iväg med gasen i botten.
Aaaaargh....var bara för oss att börja traska hemåt igen.
Mina byxor kunde jag vrida ur när jag kom hem.
Blir man inte förkyld nu så blir man det aldrig :/


Ska utmana ödet och ta mig en ny långpromenad idag,
men tänker undvika att gå brevid bilvägarna.
Var det mycket vatten på vägarna igår så lär det vara ännu mer idag.
So my friends....BEWARE of the cars ;-)


Ha det bäst och en bra dag !
Kram H.
Ps. HEJA DJURGÅRDEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag skulle aldrig tordas att inte stanna om jag såg att jag stänkte ner någon. Tänk om personen jag stänkte ner hann se bilnumret! Nej, jag skulle snällt be om ursäkt och erbjuda tvätt av de nedstänkta kläderna.

Kl 15 idag är det dags igen för de svenska killarna, men troligen mest Petter Northug! Det ryktas att han tänker gå i mål med en svenska flagga eller både en svensk och norsk flagga! /Kram vännen

2011-03-20 @ 12:50:26
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0