Mors dag ♥♥♥



Ja, idag är det Mors dag.
En dag som är stor för vissa och fruktansvärt jobbig och ångest framkallande för andra.
En del slår på stort med vräkiga middagar och presenter, en del dricker kaffe och ger bort en liten blomma, för en del blir det ingenting.
Vi brukar inte göra någon stor deal av det.
Lite fika och något gott till kaffet.
När barnen var små fick man söta teckningar som dom hade lagt ner hela sin själ i och dom värmde ens mamma hjärta tio gånger om ♥♥♥
Alla har inte en mamma att fira.
Ens mamma kanske aldrig har funnits i ens liv, eller har gått över till andra sidan eller bor så pass långt bort att man inte kan vara där denna dag, Mors dag.
För min egen del så är det för långt för att åka upp och gratulera min älskade mamma.
Jag ringer istället och hon vet att jag tänker på henne ♥♥♥


Till mamma -

" Älskade mamma , du är den du är ....

och jag håller dig så innerligt kär.

Du är den bästa, så snäll och så rar...

är glad att jag dig som mamma har.

Tillsammans vi kämpat genom livet...

vilket har lärt oss att inte ta något för givet.

Fast det tuffa tider är...

tillsammans vi humöret upp bär.

Att får gråta,prata och skratta tillsammans du och jag...

gör att vi känner oss som ett starkt lag.

Tack för att du lyssnar,hör och ser....

och hjälper till när min stolthet inte om hjälp ber.

Farmor å mormor å svärmor du är...

i alla kategorier du hålls så kär.

Du är min vän och samtidigt min mamma...

hoppas att du tycker det samma.

Vi har skrattat tillsammans åt roliga stunder...

när vi har gjort någon klantig blunder.

Vi har bråkat ibland och varit dumma...

men bättre få ur sig än att vara som dom stumma.

Vi har gråtit, ibland tårar på våra kinder rinner...

men det känns skönt för det jobbiga försvinner.

Men mest av allt så skrattar vi, du och jag...

eftersom vi är ett mor och dotter - lag.

Min älskade mamma,jag älskar dej...

det här är din hyllning på Mors dag från mej.




Vi bjuds på ett regnigt och grått väder denna söndag...
Lär inte bli några utomhus aktiviteter direkt.
Ska handla något gott som vi kan fika på ikväll när min familj åter igen är samlade.
Önskar dig en fin dag !
Kram H.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0