Kommer du ihåg....

Idag är det den 11:e.....
Ett datum som sitter inristat !
Den 11:e dog Anna Lind, den 11:e dog min pappa, den 11:e kraschade planen in i Word Trade Center.....
Finns fler tragiska saker som hänt just den 11:e.
Idag är det fem månader sen min pappa lämnade oss och det är tio år sedan terrorist attacken i USA.
När det händer tragiska saker brukar man minnas exakt vad man gjorde den dagen.
Jag minns att när Olof Palme mördades var jag uppe i Rättvik med en klasskompis på sportlov.
Vi hade varit på Rättviks parken och festat och fick höra om döds skjutningen av en taxi chafför när vi var på väg hem.
När WTC hände, den 11/9 jobbade jag i Vantörs kvällspatrull.
Körde med Tina den kvällen.
Skulle hämta upp henne och när hon kom var hon alldeles vit i ansiktet, helt chockad och berättade vad som hänt.
Vi satte på radion och dom hemska nyheterna bekräftades av en upprörd och chockad nyhetsuppläsare.
När pappa dog hade jag varit och handlat en markis, kom precis hem och skulle börja med middagen när samtalet kom.
Samtalet som man inte önskar sin värsta fiende att få.
Samtalet som gud glömde.
Man glömmer aldrig vad man gjorde och vart man befann sig.
När Estonia sjönk skulle min lillebror fylla tjugo år och vi skulle gratulera honom på morgonen när vi nåddes av dom tragiska händelserna.
Kommer du ihåg vad du gjorde nån av datumen ?
Nu håller jag på att packa för fullt.
Åker upp till Rättvik idag.
Min mamma ska flytta från sitt hus.
Så vi har att göra hela veckan.
Naturligtvis så vaknar jag och är kronförkyld :/
Såååå typiskt !!!
Pumpar i mig Echinagard så det står härliga till ;))
Bara hoppas att MR. Cold försvinner lika snabbt som den kom.
Ska försöka hinna med och uppdatera bloggen i veckan =)

Ha det så bra och ta hand om dig och de dina ♥♥♥

Kramar H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0