Allergi ?


Vaknar och är super allergisk =O
Mot vad ??
Känns precis som pollen allergi, precis så som det känns på våren.
Kliar i ögonen, känns lite konstigt i halsen och täppt i näsan.
Tog en allergi tablettt och den hjälpte lite.
Vad kan man vara allergisk mot i september ?
Skumt ??


Igår rasade min tvättställning, min nya, min tredje inköpta på kort tid.
Är det värt att köpa dessa billiga skitställningar som inte håller ett endaste dugg ?
Nej, tydligen inte.
idag ska jag lägga ett par extra hundralappar  och hålla tummen att den är mer hållbar än dom tre som ramlat ihop som korthus i tvättstugan.
Inte kul när man kommer ner och ser hur halvtorr tvätt ligger på golvet i en hög intrassalade i en trasig tvättställning.
Så ett av söndagens projekt blir att jaga tvättställning ;-)



Igår var jag flitig.....
Tvättade soff överdragen, ett helt företag måste jag säga......sååå mycket tyg men jag hade tur att det var så fint väder, fick det torrt på nolltid, skurade golv och torkade köksluckor, tvättade fönster och bytte gardiner, hjälpte Ronnie lite och var hantlangare när han skruvade trall, fixade med tvätt och städade tvättstugan....phu !
Idag blir det förutom att jaga tvättställning plocka fallfrukt och skräp från tomten.
Jag hoppas att alla förb.... äpplen har ramlar nu så att det blir sista gången ;-)


(Mina höstgardiner)

Ha det bäst och en fin söndag !

Kram H.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0