Söta äpplen...


Igår höll jag på ute på tomten hela dan.
Tog bort en massa vissna växter, grenar och blad, tömde krukor, sopade, röjde, plockade fallfrukt, klippte gräsmattan...
Har en hel del kvar, vilket denna söndag kommer att gå åt till.
Alla krukor ska spolas ur för att sen ställas undan inför vintern
Men det var en super skön dag igår och jag njöt i hundranitti av att bara vara ute.
Blir väl så nu när man sitter inne på ett kontor hela dagarna då njuter man extra mycket av att ute så mycket som möjligt när man är ledig.
Gick en promis i skogen också och såg att det är galet mycket rönnbär på träden i år.
Många rönnbär är ju lika med en kall vinter, sägs det.....brrrr !!!
Stämmer det tro ???


Lördagkvällen gick i blippa-framför-tv:n-tecknet....
Fanns absolut ingenting att titta på.
Eller jo, vi tittade faktiskt på Gester med gester på ettan men sen, ja då var det kört.
Katastrof dåligt på tv på helgerna.
Men spelade egentligen ingen roll för jag var super trött efter min röjar dag och när Jessica kom hem med sina kompisar som frågade om dom fick ockupera vardagsrummet och se på film och Dennis kom med sina var det dax för en annan att Zzzzzzzzzzzzzzz....
Så vid elva låg jag i sängen och läste och somnade säkert fem över *tsss ;-)







Våra äpplen har ju smakat så himla illa......trodde jag.
Igår kom Tore hit och sprang direkt till Äppelträdet och tog sig ett äpple.
- Otroligt, vilka goda äpplen ni har !!! Ropade han och smaskade på äpplet som aldrig för.
- Va ? Sa jag
- Näää, dom smakar ju jätte illa, i alla fall dom jag har smakat.
- Nej, såå goda, ta ett äpple och smaka.
Då visade sig att dom äpplen som sitter högt, högt upp i trädkronan som jag inte når nu är röda och söta som socker och dom var super goda.
Gissa om jag blev förvånad.
Förra året gick det inte att äta dom.
Så Tore fick med sig en kasse hem och jag ska försöka skaka ner dom äpplen som sitter i toppen.
Kommer ju bli grymt goda äppelpajer av dom.
Vilken tur att Tore kom förbi ;-)





Sista helgdagen, bara att njuta för imorgon är det veckans värsta dag......måndag =O

Ha det bäst and enjoy your day ♥

Kram H.




Kommentarer
Postat av: Sussie

Ja du Helen,,hur skulle världen & allt omkring se ut om inte vi kvinnor fanns!!

Härligt att du kom igång med trädgården!

och att solen gjorde dig sällskap:-)

Härligt!!

Ha en jättefin måndag du flitiga vän!!

2011-09-05 @ 09:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0