Kallt, kallare, kallast !!!


Kallt idag !
Temperaturerna verkar ligga väldigt olika runtom 08-land.
Vi hade - 15 imorse, medan andra hade runt - 20.
Hur som haver så börjar denna 1:a December KALLT !!!
Isen satt som berg på bilrutorna.
Tog väl en kvart att skrapa bilen så pass skapligt så att man såg ut lite iaf ;)))
Idag ska jag åka en sväng till farsta C och köpa lite julklappar.
Ser fram emot att få rimma lite.
Jag bara älskar dessa julrim.
Är en tradition som vi har (som många andra) att det ska vara rim på klapparna.
Men det får inte vara såna där lätta rim där man kan gissa på en gång var det är.
Som t.ex :
"Det här är ingen pil.....
det är en....!"
Näää, det ska vara en liten utmaning ;)

Julkalendern startar idag, den första luckan ska öppnas =D
Vad handlar årets julkalender om då ?
Jo....om hotell Gyllene Knorren ;-)
Missade du avsnittet imorse kan du gå in och titta här :



Ikväll fortsätter serien "Maria Wern" med Eva Röse i huvudrollen.
Första avsnittet var riktigt bra.
Får hoppas att fortsättningen fortsätter i samma stil.
I premiäravsnittet hände detta :

Premiäravsnitt - 24 november

En man hittas död med ett spjut instucket i halsen. Han är upphängd i ett träd tillsammans med flera döda djur. När Maria Wern kommer till platsen är både mannen och djuren i trädet tappade på blod.

 Maria Wern och hennes kollegor står handfallna inför det bestialiska mordet. När de undersöker fallet närmare upptäcker de att mordet är närmast identiskt med ett som utfördes i Vallentuna för nio år sedan. De börjar misstänka att de är en copycat på spåren.

 På stationen får Maria Wern en nya kollega, profileraren Patrik Hedlund.

Nu ska jag göra lite nytta ;)
Sen julklapps shopping, tjohoooo !!!

Ha det bäst och ha en bra dag i kylan ;-)
Kram H.

 




Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ja, kallt är bara förnamnet! Och det värsta är att det tydligen ska vara ännu kallare i vinter än förra året!



Julklappsrim har aldrig varit min grej. Min äldsta dotter däremot är duktig på att rimma.



Jag såg faktiskt första avsnittet av julkalendern efter Go´kväll. Det slutar nu en kvart tidigare för att visa julkalendern. /Kram

2010-12-01 @ 22:31:59
URL: http://gunillasblogg.se
Postat av: Gunilla

Så tokigt det blev! Jag skrev fel adress till bloggen! Men NU är det rätt!

Kram

2010-12-02 @ 00:00:34
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0