Bullar & stavar ;)))


Jag & jessica gick en PW med stavarna imorse.
Tänkte jag jag verkligen skulle ta ut rörelserna och gick på i världens tempo, som värsta Gunde Svan ute i skidspåret ( NOT ).

När vi nästan var hemma, i slutet av vår runda ligger en liten trapp med några få trappsteg.
- Här går vi ! Tjoar jag hurtigt
Ska ta ett kliv upp samtidigt som jag ska sätta i ena staven på trappsteget.
Knaaak !!!
Aj aj aj aj !!
Något hände i ryggen, jag trampade snett på något vis och höll på att ramla och då smällde nånting till.

Tog mig i ganska sakta takt hem, inget Gunde Svan tempo längre.
bara så pass att jag tog mig framåt.

Kom hem, satte mig och vilade en stund och hällde i mig vatten.
Tyckte att ryggen känndes bättre så jag slängde ihop en bulldeg.
Gick bra, degen på jäsning.
men sen var det dax att knåda degen...
Knaaaak !!!
Aj aj aj´aj !!
Ryggen igen =O

Hur f...n kunde jag vara sååå dum att jag ställde mig och bakade bullar, aaargh ! Jag skällde ut mig själv efter noter. jag lovar, jag skällde på mig så att jag fick så jag teg för år framåt ;))
Fick väl i allafall till ett gäng vaniljbullar.

Plötsligt dök det upp folk från alla håll, gissar att bulldoften lockade dom.
Ronnie kom sådär alldeles lagom hem för att äta lunch när jag tog ut bullarna ur ugnen.
Jessica, Amdré och Dennis dök också upp sådär alldeles precis lagom för att tigga till sig en varm nybakad bulle ;))))
Nu sitter jag här med en kopp kaffe, en vaniljbulle och en värktablett.
Förhoppningsvis så hjälper tabletten.
men för säkerhets skull så tänker jag inte utsätta min stackars rygg för något mer ansträngande idag.har ingen lust att bli utskälld av mig själv en gång till heller.
Så resten av dagen kommer att gå åt det väääääldigt lugna hållet ;))))
Ha det bäst !
kram H.

Kommentarer
Postat av: Sara

Men vad dumt gjort! Måste ta det lugnt med ryggen fattar du väl. Hoppas den känns bättre nu iaf. Förstår att folk lockades till bullarna. Hade jag bott närmare hade jag också stått i farstun ^^

2010-11-02 @ 17:59:32
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Lilitha

Haha..rolig läsning. Kiksa gärna in hos mig om du vill läsa lite om vardagens magi och lite annat hokus pokus. Kram Lilitha

2010-11-03 @ 15:43:34
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0