Många ljus bliré ;)))


Dagarna känns sååå otroligt korta...!
Man har knappt hajjat att dagen har börjat förrän man inser att mörkret sakta sänker sig över gamla svedala igen.
kan säga att jag redan har gjort av med en förmögenhet på värmeljus & vanliga ljus ;)))
Jag bara ääälskar ljus.

Det ger en varm, magisk och skön känsla.
Man blir lugn av ljus.
Min familj är alltid liite orolig på kvällarna att jag ska glömma att släcka alla ljus ( är det en pik att jag börjar bli glömsk tro ??? ).
Varje kväll så säger nån av dom :
- Du glömmer väl inte ljusen ?
- Nejdå, jag fixar det.
- Har du släckt ljusen nu ?
- Meeen , jag gör det när jag går och lägger mig.
Så när jag börjar att släcka smålampor, stänga av tv:n så hör man en liten röst som säger :
- Glöm inte....
- LJUSEN, jag vet !!!
Blås, blås, blås , blås, blås, blås, blås, blås, blås aaaahh,...hämta andan....blås, blås, blås, blås....phu !
- Sovgott alla, ljusen är härmed släckta !!!
The same procedure every night...;)


Idag har jag tränat på mitt lilla mini-gym här hemma.
Hade bestämt mig för att träna lite extra mage.

Smart, Helen, smart !!!
Tog i för kung och fosterland, körde olika varianter av situps.
Först är det skitjobbigt men sen kommer man in i nån sorts tränings dvala och man bara kör på.
Några till, nåååågra till kan du.
Man hejar på sig själv som värsta "Personal Trainer".
Och hur bra var det på en skala.
Magen har liksom gett upp, den ger igen.
Kan knappt sitta normalt, känns som om tarmarna liksom har tryckts upp.
Känns bäst när jag halvligger.

Kan se mig själv imorgon när jag ska på möte i farsta när jag dimper ner på stolen....Aj aj aj !
Lyckas krångla mig till en halvliggande ställning där jag både kan prata och andas.
Sen ska jag upp där ifrån....aaah, Mamma mia...kommer bli en rolig syn.
I alla fall för dom som är på mötet ;)))

Sitter (halvligger) och väntar på att Ronnie ska komma hem.
Vi tänkte slänga på DVD:n SALT :



Har hört att den ska vara bra.....så vi får väl se om det stämmer ;)))
Ha det bäst och en fortsatt bra onsdags kväll !
Kram H.

Kommentarer
Postat av: Lilitha

Ja ljus är helt underbart... Balsam för själen. Kul att du gillar min blogg. Jag gillar din oxå...kul med likasinnade. Kram Lilitha

2010-11-03 @ 23:20:16
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Lilitha

Ja men nu vet vi.. att vi varit ute i rätt tid...haha. KRam Lilitha

2010-11-04 @ 11:37:24
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Mita

Ja nu är läga att elda med ljus överallt. Ju fler desto mysigare. Bra att dom påminner dig om att släcka alla,ler

Boken jag läser är en gammal som jag spart.Nu var det länge sen jag läste den, så jag tyckte det passade bara nu i Halloween och Allhelgonatider. Den heter Röster ur det förflutna av Barbara Erskine.

Handlar om en ung kvinna som får ärva ett gammalt hus efter sin mamma som hon aldrig har träffat.Mystiska och onda krafter dyker upp från det förflutna. Det är så bra skrivet att man känner verkligen kylan och mystiken som virvlar runt.

Ha det gott vännen,

Kramiz!

2010-11-04 @ 12:19:32
URL: http://mithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0