Framtiden ??


Vilken grå och mörk morgon !
var svårt att vakna imorse.
För min del kanske det inte bara berodde på att det var mörkt och grått utan för att jag har sovit dåligt inatt.
Sonen var inne i stan och lanade hela natten, d.v.s spelade dator med 16 av sina kompisar på ett ställe som har öppet på natten.

Väldigt poppis det där att sitta uppe och spela på natten.
Jag har sagt nej till det många gånger men gav med mig denna gång och lär han hänga med.
Fick höra att dom låser dörren på natten på data-stället och man måste beställa plats i förväg så folk kan inte hålla på att springa ut och in.
Han messade mig vid halv-tio igårkväll och sa att dom var på plats.
Okeey, tänkte jag, hoppas att dom låser dörren nu med dubbla hänglås *tsss ;)))

Det är så populärt att Lana att man anordnar "Lan-partyn" på olika fritidsgårdar.
Den här inbjudan hittade jag på en Blogg :

" 21:a Oktober är det som gäller. Då samlas vi alla på en fritidsgård nära dig och LANar, partar, ölar, chattar, surfar, drar nätverk, spelar och allt som hör ett LAN till. Intresseanmälan görs till vår store ledare eller i kommentarerna här under."



Tänk om nån hade berättat för "oss" när vi var tonåringar om detta.....då hade man trott att personen var gaaaalen, hahaha ;)))
Att "våra" barn skulle ha mobiler, kunna chatta, Facebooka, Twittra, blogga, ladda ner filmer & musik...Nej,nej,nej, det fanns inte i våran värld.
En annan tyckte att det var STORT när Freestylen kom och för att inte tala om VIDEON, WOW !!!
På helgerna skramalade man ihop pengar bland kompisarna och hyrde en movie-box, det tyckte man var häftigt!
Vi kunde inte i vår vildaste fantasi kunna föreställa oss den otroligt snabba utveckling som har skett under dom här åren, otroligt när man tänker efter ;)
I alla fall för oss som växte upp utan alla dessa tekniska prylar och olika sätt att kommunisera.
Undrar hur det ser ut om 20 år ???



Kram H.

Kommentarer
Postat av: Sara

Skumt. Tänkte EXAKT detsamma tidigare idag. Undrar verkligen hur det är om 20 år. Då mina barn och dina barnbarn är tonåringar. Ojojoj. Vad släpper man iväg dem på då? Rymdresa till mars över höstlovet? Känns väldigt osannolikt men vad sjutton, något kommer väl hände de kommande 20 åren... :-P

2010-11-03 @ 15:52:18
URL: http://s
Postat av: Mita

Vad ska jag säga som är äldre än dig då? Herregud teknikens under nog har det gått framåt med stormsteg. En annan tillhör väl stenåldern känns det som. Men vi hade roligt också,man vet ju inte om nåt annat,

Kram vännen!

2010-11-03 @ 17:17:09
URL: http://mithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0