HALLOWEEN


Den 31:a Oktober, HALLOWEEN !
Hade ju laddat upp med en STOR godisskål i fredags ifall det skulle komma några BUS eller GODIS-spöken.
I fredags kom ingen, men igår när jag och Ronnie var och bowlade hade det öst in med spöken, häxor och monster som ringde på dörren.
Dennis och Jessica fick springa fram och tillbaka med godisskålen.

Plingplong !!!
Dörren öppnas och en liten Frankenstein kikar fram och säger med en liten ljus barnröst :
- Bus eller godis ??
Godisskålen sträcks fram och plötsligt så står det tre frankenstein, två spöken och tre SCREAM-figurer till i trappan.

Godisskålen tömdes snabbt.
Så nu är frågan, gick alla BUS eller GODIS - monster färdigt igår eller kommer det att komma nya idag när det är "riktiga HALLOWEEN" ????
Kanske för att vara på den säkra sidan så ska man nog fylla upp godisskålen igen ???

Eller ska man strunta i godisskålen och säga BUS när dom frågar efter BUS eller GODIS ???
Undrar hur dom skulle reagera då ???
Skulle hela huset bli nerstänkt med ägg och träden fyllda med toapapper ???
Känns som ett osäkert kort ;)))
Nää, åker nog och fyller upp godisskålen ändå!

Klockan är omställd och man tjänade en hel timme idag.
Vaknade supertidigt imorse och tidigare blev det när man backade klockan.
Den här dagen kommer att bli låååång ;)))
Får se vad som händer denna söndag.
Hade lite planer men vet inte hur det blir än.
Ha det bäst och en bra lååååååååååååååååång-söndag ;-)
Kram H.



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Idag var mina små barnbarn (Felicia 7 år och Felix 5år) ute med kompisar. Felicia var häxa och Felix någonting från Star wars! Undrar om de fick något godis?



Själv åkte jag och hämtade ett brev som min syster skrivit till mig precis innan hon dog. Så för mig blev det en dag med tårar men också minnen. /Kram

2010-10-31 @ 22:53:25
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se
Postat av: Lilitha

Vi hade oxå några små läskiga besökare här. Jag såg att grannarna hade dasspapper som hängde utanför deras dörr så jag antar att det INTE fanns nåt godis att få där...haha. Mysig blogg. Kram Lilitha

2010-11-03 @ 15:42:06
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0