Ledig ♥

En ledig dag så här mitt i veckan är inte så dumt ;)
Visserligen min medicindag egentligen, men inte idag, sååå skönt.
Fick ändra lite i medicineringen den här veckan så cellgifterna from hell är redan intagna...

Fick ytterligare en pencillinkur utskriven igår för urinvägsinflammationen som inte vill ge med sig.
Ska sticka iväg och hämta ut den och beställa lite mediciner .
Har inget fri-kort nu så när jag hämtar ut mina cellgifts-sprutor kommer jag få betala 1800 riksdaler på ett bräde så vips så har jag fri-kort i ett år igen.
Svider ju att betala nästan 2000 till apoteket.
Men vad ska man göra ??
Medicinerna måste jag ha och sen har jag dom gratis resten av året.
Tack och lov för fri-kort !!!


Började att lära mig nya löneprogrammet på jobbet igår.
Tar väl ett tag att komma in i det.
Lära sig olika OB, milersättning, övrga utlägg m.m
Men känner att det kommer att gå bra.
Verkar vara ett rätt så roligt program att jobba i.
Värre var det med faktureringen....hua !
Många siffror och benämningar att hålla reda på.
Hjärnan jobbar på högvarv, hahaha
Men det kan behövas efter att den har stått stilla ett tag när jag var utan jobb.
Så den fick väl en chock när den var tvungen att börja jobba igen ;)))))))
Kanske kommer att få träningsvärk i huvudet efter den här veckan, lite svårt att stretcha hjärnan *tsss


Stod alldeles nyss på trappen och vinkade av min kära sambo som sticker till Norge och jobbar resten av veckan.
Han och Tord ska högt upp i Norge så dom har en låååååång bilresa framför sig.

Tog en paus i bloggandet för att köra Dennis till skolans fotbolls träning.
Ikväll blir det till att köra till lagets fotbolls träning.
Mycké fotboll bliré ;-)


Var så trött i huvudet igår kväll så jag satt och slötittade på Kanal 5:s nya såpa om plastikoperationer i Thailand.
Bl.a svenskar kombinerar sin resa med sol och plastikoperationer.
Man fick följa två stycken från Sverige som skulle operera sig.
Kvinnan som efter att ha gått ner massor i vikt hade blivit så rynkig i ansiktet att hon såg tjugo år äldre ut och killen från dalarna som hade bantat ner sig från 125 kilo och tyckte att han hade för mycket slapp hud kvar på magen, dessutom ville han förminska sina vårtgårdar.
Kvinnan fick göra sin operation, som blev lyckad men Dalmasen blev nekad.
Ja, faktiskt så var det så.
Dom menade att en fettsugning inte skulle bli bra för det var för lite hud och att förminska vårtgårdarna är en väldigt komplicerad op.
Så han fick vända hem igen och såg precis likadan ut som när han reste ;))))
Skönt att höra att det finns dom plastik kirurger som är så seriösa att dom nekar och inte bara tänker på att tjäna pengar ;)))


Sen slog jag över och för att slänga ett öga på hockeyn.
Första slutspels matchen av sju mellan Färjestad och Skellefteå.
Var väl sådär måttligt intresserad, hamnade i slutet på andra perioden.
Blev snabbt väldigt insatt i matchen.
En kul, snabb match där det hände massor.
Stor irritation på plan så många tacklingar och mycket gruff, precis som en hockey match ska vara.
Tredje perioden var så grymt kul att titta på.
Matchen slutade 5-4 till Färjestad, tyvärr.
jag höll på Skellefteå.
Men det kommer fler matcher och snart får vi veta vilka som blir Svenska Mästare 2011.


Är inne på morgonens andra kopp kaffe.
Ska slurpa i mig det nu sen bär det av mot Apoteket och lite senare till farsta.
Ska ta en titt på Gina och HM.
Jag är i desperat behov av tröjor.
Ska även in en sväng på Stadium och köpa fotbollstejp till sonen.

Ha det bäst och en bra dag !
kram H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0