En hektisk fredag...


Vilken dag !!!!
Började klockan sju imorse.
Var en del att göra så det vara bara att kavla upp skjortärmarna och sätta fart direkt....eller kanske inte direkt *tsss....var ju tvungen att ta en kaffe först ;)))))
Men efter kaffet satte jag fart.
Tom var inne på sitt kontor och avslutade sina grejer.
Han går på semester.
Mmm, bara ordet SEMESTER får en att må såååå himla bra ;-)
Men jag har inte semester än så det är bara att stoppa "semester-ordet" lååååångt bak i huvudet....för en vecka i alla fall ;)

Sen kom Tord och vi fixade lite med tider och annat från jobbet Viktoria Tower.
Klockan tio ringde Dennis helt förtvivlad.
Då skulle han vara på trafiksäkerhetsverket vid centralen och ta kort för körkortet och halv elva skulle han skriva teori provet och han hittade inte.
Han letade som en galning, men hur han än gick så kom han fel.
Jag försökte guida honom via en karta på hitta.se men det blev fel det med.
Kvart över tio sa Tord :
- Säg åt honom att han stannar där han är, jag åker in och hämtar honom så letar vi tillsammans.
Mer än en halvtimme försent kom Dennis äntligen fram dit han skulle och han var tydligen inte den enda som hade haft svårt att hitta.
Han fick ta sitt kort och skriva sitt prov och han klarade det =D
Tack snälla Tord för hjälpen =)))

GRATTIS DENNIS till moppe-kortet !!!!!

Hoppade över lunchen, gjorde klart det jag skulle och stack hem vid halv två, hungrig som en vaaaarg !
Väl hemma så talar Dennis om för mig att han ramlade igår när dom var och badade och slog i bryggkanten.
Han drog upp tröjan och.......inte snyggt !!!
Lila-blått-svart-rött ...
Stort och jag såg på honom att han hade ont =(
Och inget hade han sagt heller.
- det där måste vi åka med. Sa jag
- Neeeej, måste vi ??
- ja, absolut! jag vill att nån kollar på det där.
Så ord och inga visor.
Slängde i mig en halv grill korv som var kvar från gårdagens middag sen begav vi oss mot Huddinge akuten.
Förberede mig på en fredag eftermiddag/kväll på HS.
Kom in, visade upp skadan för sjuksyster i kassan.
- Ojojojoj, det här måste en läkare titta på.
Sen haglade frågorna över Dennis.
- Gör det ont när du andas normalt ?
- Gör det ont när du tar en djupt andetag ?
- Gör det ont när du gör si eller så....???

Vi slog oss ner i väntrummet och började titta på nån amerikansk såpa som gick på tv:n.
Efter tjugo minuter :
- Dennis Svarts !
In till läkaren som inte var speciellt talför.
Han klämde, tittade, hummade...
- Hmmm, ser inte bra ut, hmmm, ramlat, hmm, ont, hmmm, måste röntgas, hmmm...
- Okeeey !
Så mot röntgen.
Tio minuter senare, röntgad och klar.
När vi kom tillbaka till akuten sa en sjuksyrra att vi kunde räkna med en väntetid på ett par timmar.
Så vi gick upp till Pressbyrån och köpte dricka, kaffe och varsin bulle.
Gick ner i akutens väntrum igen och jag hann bara ta en endaste liten plutt tugga av den så varma, goa, nybakade kanel bullen när vi hörde :
- Dennis Svarts !
In till den hummande läkaren igen.
- Hmmm, ingen skada på lungorna, hmmmm, ingen skada på revbenen, hmmm, men en rejäl blödning, hmmm, ett väldigt stort hematom, hmmm, vila, ta det lungt, hmmm, bra att ni kom in, hmmmmm, såna här skador ska man alltid titta på, hmmm, kan vara farligt, hmmmm.....
- Eeeeh, vad bra, eller jag menar tack, då kan vi åka hem då ?
- hmmm, ja, tack , hmmm, hej hej !

Så ett par timmar senare var vi hemma igen.
Snacka om ett snabb besök på Huddinge akuten ;-)
Och tack och lov att inget inuti var skadat !!!!
( Inte Dennis blåmärke på bilden, den är lånad från Google. Men hans ser ungefär likadant ut fast mer lila rött, inte snyggt =( ... )
Så det har varit en händelserik dag för min älskade son ;)
Nu hoppas vi på en luuuuugn fredags kväll.
En bra film och något gott att äta, Fredagsmys på hög nivå *tsss
Ha det bäst och en fin kväll !
kram H.

Orkutjunks.com™


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0