Dunder och brak...

Det var ingen dålig väckar klocka som man blev väckt av imorse.
Vilka smällar, vilka blixtrar !!!
Otroligt !
Fönster rutorna skallrade och hela sovrummet lyste upp i ett vitt sken av blixtrarna som gick om varandra gång på gång snabbt efter ett sagolikt mullrande, otroligt vilket skådespel.
Var en magisk fredags morgon att vakna upp till.


Enligt Aftonbladet.se så kan vi vänta oss mer urladdningar.....
Värst i Södermanland där dom har gått ut med en klass 1 varning !
Det är den lägsta varningsnivån, och innebär att väderutvecklingen kan medföra vissa risker för allmänheten och störningar för en del samhällsfunktioner.




Igår var jag ute och shoppade lite grejer.
Bl.a en ny tvättställning.
Har ju varit bortskämd med att kunna hänga tvätten ute men nu, denna regniga sommar är ju inte det någon bra ide direkt, i alla fall inte om man vill få tvätten torr *tsss
Var på Jysk för att inhandla mig en tvättställning och när jag står där i kön kommer en kvinna fram till mig och frågar på engelska vad den kostar.
- 129 kronor, svarade jag
- Oh, very, very cheap, yes ? Sa hon och tittade på mig
- Yes very cheap but the quality is probably not so good.
- Oh i dont care, i buy 2 or 3 !! sa hon med ett stort smile
Okey tänkte jag, roligare saker hade jag kanske köpt än 3 tvätt ställningar men hahaha, alla är vi olika och tack och lov för det ;-)







Jag älskar ju att pyssla och har kommit på ett nytt projekt att roa mig med.
Istället för att köpa dessa svindyra inrednings bokstäver som man kan bilda ord med och sätta upp på väggen eller ställa i nån hylla så gör jag egna.
Tar lite tid och det är lite pyssel med det.
Just nu har jag bara gjort svarta för dom vita överstryknings pennorna som jag behövde ha var slut i färghandeln så jag fick köra på svart.
Får bli vita senare ;)





Ser inte ut att bli nån solstol idag heller =(
En grå, grå himmel och inte en endaste liten blå fläck nånstans.
Hoppas att du har sol där du befinner dig.

Ha det bäst och en bra fredag !
Kram H.




Kommentarer
Postat av: Gunilla

Och här stålar solen nästan från klarblå himmel hela dagen! Och inte hade vi något åskväder heller och det är över 30 grader varmt i skuggan! Jag börjar tro att Märsta är ett litet hål där det är extra varmt när det är varmt, extra kallt när det är kallt, när andra får regn är det torrt här osv osv! För säkerhets skull skrev jag till äldsta dottern som åker pendeln till jobbet på ett av vår stora sjukhus vid 05.30-tiden. Jag har nämligen en förmåga att sova riktigt djupt när jag väl somnar, men inte hade det varit någon åska här inte! /Kramen

2011-07-22 @ 15:24:11
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0