Carpe Diem ♥

Godmorgon !
Redan varmt ute.
Kom precis hem efter att skjutsat Dennis till skolans fotbolls träning.
Var så galet mycket trafik.
Köer överallt och varenda röd lyse hann naturligtvis slå om till rött.
När jag står där i kö hör jag någon som tutar.
- Meen, vad är det för idiot som tutar ?!? Det står ju still, man kommer ju ingen vart...morr!
- Mamma, det var du som tutade. Säger Dennis med ett skratt
- Jag ? Näää !
- Jo, du kom nog åt tutan när du skulle ändra radio kanal på ratten.
- Ooops, oj, ursäkta, idioten var visst jag =O
Idag ska jag åka till Farsta C. för att köpa Tack kort.
Fina tack kort som ska skickas till dom som var på begravningen, skickade blommor till begravningen eller satte in pengar på olika fonder.
Det var så många.
När vi fick listan från begravningsbyrån om hur många det var som hade deltagit grät jag som ett barn.
Hjärtat blev alldeles varmt av att så många hade tagit sig tid att komma, eller skicka vackra blommor eller sätta in till hjärt o lungfonden.
Inser nu att jag var i ett sånt chock tillstånd under begravningen att jag inte minns allt riktigt.
Ungefär som om man har drömt.
Man minns bara vissa saker klart, andra som i ett stort dimmigt blurr.
Saknar min pappa så grymt mycket.
Och saknaden gör så grymt ont.
Har i alla fall bestämt mig för att göra en tatuering i min pappas ära.
Har efter mycket om och men bestämt hur den ska se ut och vart den ska sitta.
Nu ska jag bara bestämma mig för vilken tatuerare jag ska vända mig till.
Vill gärna hinna göra tatueringen innan urnsättningen.
Har fått några tips, men på en del ställen är det så lång väntetid.
Fler tips mottages tacksamt.

Kommentarer
Postat av: Annika

Å vad spännande med en tatuering,nu blir jag nyfiken på hur den ska se ut. Jag kan följa med som moraliskt stöd om du inte vill gå själv./Kramis

2011-05-11 @ 16:47:04
Postat av: Sara

Tack för din kommentar! Jag läser alla dina inlägg och tänker på dig varje dag.

Förstår att hela ens tillvaro omkullkastas och det är svårt att komma in i normala gängor igen. Kanske vill man inte det heller snart därpå, eftersom det aldrig blir som vanligt igen iaf. Så småningom kommer du vara tillbaka i livet rutiner igen. Tycker idén med tatuering var väldigt fin. Vill du berätta mer om vad det är? Och vad fint att så många visat sin omtanke för er och din pappa. Man märker vilka som bryr sig när man hamnar i en jobbig situation.

Bröllopsplanerna går långsamt framåt. Känns inte som att vi kan göra så där jättemycket just nu.

Ta hand om dig, kramar!

2011-05-11 @ 22:37:04
URL: http://smuppra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0