Löördagg !


Lördag morgon och himlen är grå fast solen försöker trycka sig emellan lite då och då, men tror inte att det skulle bli något höjdarväder i helgen.
Kanske att det kunde torka upp lite så att man kunde hålla på lite ute på tomten.
Ligger efter med massa saker.
Men äääääntligen så har jag i alla fall lyckats klippa ner mina rosbuskar som såg helt gaaaalna ut.
Dom växte hejvilt och spretade åt olika håll.
Men nu har jag kapat ner dom rejält.
Ser liiite bättre ut ;)))
Skulle vilja ta hit nån som hjälpte en att fixa till tomten.
Klippte häcken, kapade ner mina äppelträd som är alldeles för höga, nån som planterar och planerar.
Skulle vara skönt att få göra det en gång.
Finns ju "Trädgårdsplanerare", men gissar att det kostar en förmögenhet att ta in.

Igår kväll var jag på Dennis match i Skogås.
Killarna mötte Huddinge.
Vi var bara två föräldrar där, jag och Annica, så det blev en vääääldigt liten hejarklack ;-)
Men efter en skakig början så fick killarna till spelet och vann med 4 - 0 och den lilla, lilla hejarklacken fick chansen att tjoa och göra vågen många gånger =D
Nu har ena halvan av familjen åkt iväg för olika grejer i helgen.
Jessica till Nyköping och Ronnie till Jönköping.
Kvar här hemma är andra halvan, jag och Dennis ;-)
Dennis ska hänga med sina kompisar och jag hade planer som sagt på trädgården men har nog inte vädergudarna med mig så jag får se vad jag hittar på.
Igår kväll vet jag inte hur många tonårskillar det var här, tappade räkningen efter ett antal plingande på dörren.
Rena ungdomsgården *tss
Jag var super trött och gick ner och la mig vid halv elva.
Läste en stund och somnade som en klubbad oxe.
Hörde inte ett endaste pip från killarna på övervåningen.
Dom hade tydligen suttit halva natten och tittat på film.
Nu håller sonen min på att dammsuga sitt rum.
Han kom plötsligt på att det var sååå grymt dammigt under sängen.
Så han har släpat fram sina fotbolls trunkar som brukar stå där under och dammsuger för glatta livet ;)))
Ska ta över dammsugaren efter honom och suga upp resten av husets dammråttor.

Ha en härlig lördag !

Kram H.

Kommentarer
Postat av: Ove "Gasfoot"

Hallå Helen!

Du har att stå i kan jag läsa. Samma här hos mig för jag hinner dåligt med i svängarna här hemma. Idag har jag mulet och det duggregnar, allmänt grått utanför fönstren men varmt och gott i stugan. Önskar dig en bra helg och hoppas att vi båda skall få sol och värme. Kram på dig Helen och sköt om dig!

http://ovegasfoot.dinstudio.se/

2011-05-28 @ 10:28:14
Postat av: Helen

Hej ove !

Kom precis hem från en runda i Farsta Centrum.

Sonen behövde lite kläder så det var bara att åka iväg på en shopping runda ;)

Mulet och trist här med.

Inget fixa-på-tomten-väder....men som du skrev varmt och gott i stugan.

Ha en fin helg och ta hand om dig !

Många kramar Helen ♥

2011-05-28 @ 13:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0