Glädje och sorg...

Måndag...kort vecka....lååång helg.
Ja så ser det ut för dom flesta den här veckan.
Tre arbetsdagar sen ledig i fem hela dar =)
Jag jobbar bara en dag den här veckan och är sen ledig fem.
Min sjuksrivning går ut i morgon så på onsdag är det jobbet som gäller igen.
Vet inte riktigt hur det blir med min semester i år.
Kommer att behöva vara ledig lite då och då.
Vid urnsättning sen för att hjälpa mamma.
Den här sommaren kommer inte att bli sig lik.
Ingenting är som vanligt, allt är förändrat.
Alla planer som vi hade är nu lagda åt sidan till nån annan sommar, nån gång i livet.
Men det spelar ingen roll , för tillfället tycker jag ingenting är roligt.
Har tappat bort mig själv och min glädje för livet.
Vet att jag så småningom kommer att hitta tillbaka till den där vägen, livets väg som är kantad av både glädje och sorg.
Men för mig är det bara sorg just nu och jag har halkat av vägen rejält.
Så mycket händer runt omkring mig just nu, bara negativa saker.
Känns som om nån har kastat en förbannelse över mig.
Nån som gett mig "Onda ögat" ?!?
( Det onda ögat är inom folktron känt som en speciell blick en person kan ge en annan som bringar otur, sjukdom, katastrof eller till och med död. )
Har ingen aning om varför så mycket händer just nu.
Men en sak är säker och det är att 2011 är ett riktigt skitår !!!
Jag hoppas på svar idag från min läkare.
Är nog dax att jag börjar tömma den där ryggsäcken som jag går och bär på.
Dax att öppna locket.
Undrar hur stor ryggsäcken är ?
Måste vara enorm.
Den här veckan är det många som tar studenten.
Mina tankar förs ett år bak i tiden.
Då Jessica tog studenten.
En härlig tid, en lycklig tid.
Jag grät mycket den dagen, men bara lyckotårar.
Vi hade mottagningen hemma i huset och hade tur med vädret den här dagen.
Vi kunde duka två långbord ute på altanen och ett långbord inne.
Hade vin, öl och cider, jordgubbstårtor och rostbiff, skinka och kassler i långa rader med potatis sallad och massor av gott bröd.
En härlig dag.
Släkt och vänner var här, flera av Jessicas kompisar.
Längtar tillbaka till den känslan, känslan av lycka, glädje och harmoni ♥
Inget kul inlägg som jag startar denna vecka med, jag vet.
Men det är så jag känner just nu.
Har inget roligt att skriva om, för det händer inga roliga saker i mitt liv just nu.
Kanske mår jag lite bättre imorgon, vem vet ?
Min känslobana går upp och ner just nu.
Vissa dagar är bättre än andra.
Men just idag är det en av dom sämre.

Men hur eller hur så önskar jag dig en fantastisk måndag och jag hoppas att du mår bra ♥
Kram H.



Kommentarer
Postat av: Mita

Du har piffat till det, både här och på hemsidan.Fint blev det,du är duktig på sånt här.

Lider med dig att du har det så jobbigt,men sorgen har ju sin tid och man måste igenom den,tro mig,det blir bättre så småningom.

Det verkar bli fin väder till långhelgen, det tackar man för,om det sen slutar blåsa så blir det ännu bättre.

Kramas!

2011-05-30 @ 20:57:45
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hej vännen!

Som sagt livet är tufft när allt bara rörs om till en svart sörja & man känner inte igen sig själv,,,

Det är väl d som tar mest att man efter en sån händelse som du / ni upplevt så blir man halv på något vis.Det tar tid att bli sig själv & att laga till den halva själen,,

Konstigt nog så blir frustrationen för stor & kroppen läker sig själv utan att du tänker på det..

Hoppas att du iaf känner att d blir skönt med lite långhelg med sol som lovat & få njuta av att inte ha för mycket krav på dig själv!!

Vi finns,,ja du vet var!!!

Massor av kramar!!

2011-05-31 @ 08:53:05
URL: http://www.susanne64.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0