Fullt ös medvetslös =O

Har sovit såå dåligt inatt.
Ni vet en sån där "mardrömsnatt" när man bara ligger och vrider och vänder på sig.
Kan inte koppla av.
Tankarna snurrar och man hör klockan ticka och man blir mer och mer stressad av att inte kunna sova.
Till slut måste jag ändå ha slumrat till och vad klockan var har jag ingen aning om.
Vet att jag vaknade av väckarklockan med ryck och det kändes som om jag hade sovit i fem minuter.
Blir en trött och seeeeeg dag idag.


Ska åka till Farsta och köpa en student present och en födelsedags present.
Ska försöka väcka mina slumrande geni knölar för att försöka komma på nåt vettigt att köpa.
I mitt slummriga tillstånd känns det som om det kan bli precis vad som helst ;-)
Kanske går in där i affären, tar nånting, ber dom slå in det.
Sen kommer jag hem, har ingen aning om vad jag har köpt.
Ett par dagar senare ringer mottagarna av presenterna och säger :
- Eeeh, tack för...vad det nu är ??? =O
Nej, tur att jag har sällskap så att det inte blir hel tokigt ;)))
Igår kväll fick vi besök av en kompis och hans två små barn.
Klockan var väl halv nio och vi satt där framför tv:n super trötta och plötsligt så hade vi två yrväder i vardags rummet.
Fullt ös medvetslös !!!
Vi har ju inte längre ett "Barnsäkert" hem.
Med tonårsbarn behöver man ju inte direkt barnsäkra, eller *tss ;-)
Vi har trappan som står helt öppet, glas och flaskor som står perfekt på "Jag-vill-ta-på-nivån", ljus, "farliga" grejer vid öppna spisen, vassa bordskanter som sticker ut i ett perfekt litet barnhuvud läge m.m m.m
Så efter detta oväntade besök blev det mycket jaga, säga nej, nej, torka tårar, muta med kex och saft....phu, vi var helt slut när dom (äntligen) åkte hem.
Inte lätt när man måste säga nej när föräldern inte säger nånting.
Missförstå mig inte, jag älskar barn och tycker det är hur mysigt som helst.
men inte halv nio en vardags kväll när barnen borde ligga i sina sängar och sova och kommer över trötta och allt blir bara kaos. Dessutom måste en annan agera förälder till nån annas barn.
Det tar på krafterna en måndag kväll ;)))))
Tur att vi kunde "Bryta upp" när det var dax att hämta Dennis på fotbolls träningen...phu !!!




Idag ser det ut att bli en kanon dag !
Solen skiner och himlen är blå.
Kan bli skönt att sova en stund i solstolen i efttermiddag ;)))

Ha en fin dag !
Kram H.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0