En å annan tår..




Sitter nu i Rättvik i ett halvtomt kök.
Lyssnar på radion, surfar lite på nätet och känner mig allmänt slut som människa.
Kan man ha mer otur än att åka på årets förkylning precis när mamma ska flytta ???.....NOT !!!
Helt galet !!
Har stått här och tömt köksskåp och torkat och fejat med feber och nysningar som har skrämt slag på både folk och fä ;-)
Vi har sååå mycket att göra, fattar ärligt talat inte hur vi ska hinna med allt denna vecka.
Det är ju inte bara det fysiskt jobbiga med att tömma ett helt hus, garage, friggebod utan det är det psykiska också.
Alla minnen efter pappa.
Varenda grej man plockar fram, packar ner påminner ju om pappa.
Värst var att tömma hans bokhylla idag.
Där låg det dagböcker, fotoalbum occh en massa andra personliga saker.
En å annan tår har trillat ner på kinderna idag och jag gissar att det kommer att bli många , många fler innan den här veckan är över.
Det känns tungt, riktigt tungt.
Men mitt i allt det tunga så känner man en sorts glädje och lättnad över att mamma äntligen har fått en så fin lägenhet.
Att hon kommer ifrån huset med alla minnen, att hon får chansen att börja om på något nytt, något som pappa inte har varit med och byggt upp.
Lägenheten ligger i ett två våningshus i ett jätte mysigt område och det bästa är att några av våra släktingar bor precis brevid =)
Så allt kommer nog att bli bra till slut men just nu känns det tungt.....
Nu ska jag ta en alvedon, en C-vitamin och lite Echinagard och sjunka ner i soffan och titta på Idol.

Ha det bäst !

Kram H.



Kommentarer
Postat av: Sussie

Hua,,jag förstår ditt vemod!!

Känslorna tar över,,men det är nog som det ska,,

Detta är ju oxå en process som måste gås igenom!

Sedan kan ni alla gå vidare med att vända nya sidor i ert liv,,

Tänker på dig,,ta hand om dig,,

Varma kramar!!

2011-09-13 @ 08:18:36
Postat av: Cecilia

Åh, vad bra att hon hittat något bra att flytta till. Det måste vara fruktansvärt att bo mitt i alla minnen! Hälsa så gott!

2011-09-13 @ 20:14:12
URL: http://mittliviordochbild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0