Klart...



Sitter i bilen på väg hem.
Är såå trött !
Börjar våga slappna av lite nu.
Har varit järnet sen i söndags kväll och det har slitit hårt både fysiskt ochn psykiskt.
Har inte vågat känna efter, det är väl nu det kommer, när man kom.mer hem.
Man slappnar av och känner hur trött man egentligen är.
Vi har varit grymma.
Vi stod idag och tittade på allt vi har gjort och fattar knappt själva hur det gick till ?
Hur vi hann med, hur vi orkade ?
Men nu är huset tomt, städat, inte en pinal finna kvar.
Mamma är på plats i lägenheten.
Tv:n är inkopplade, alla möbler på plats, t.o.m gardiner.
Finns många kartonger kvar att packa upp men vi har gjort iordning gästrummet som ett litet förråd med kartonger.
Jag och Jessica åker upp till marknaden och då kan vi hjälpa henne med kartonger plus att Christer kommer komma nästa helg och fixa.
Imorgon åker Tommy och Christer dit och kopplar in tvättmaskinen och lite annat fix.
Känns fantastiskt skönt att det är gjort.
När vi åkte ifrån mamma åkte vi till kyrkogården och tände två ljus på pappas grav.
Kändes som en bra avslutning på den här veckan.
Vi stod tillsammans vi tre, jag och mina bröder och höll om varandra och berättade för pappa att allt kommer att bli bra nu.
Han behöver inte oroa sig mer.
Mamma har det bra och hon kommer att trivas där när hon har bott in sig.
Vi stod en stund i tystnad och lät ljusen, atmosfären, stämningen på kyrkogården göra sitt.
Tankarna fick vandra och tårarna fick rinna.
Sen skilldes vi.
Jag hoppade in i Ronnies bil som styrde mot stockholm och Tommy och Christer åkte till Varåsen.
Tack för att ni finns mina älskade bröder och min fina mamma ♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag förstår att ni har gjort ett fantastiskt jobb! /Kram

2011-09-18 @ 00:40:11
URL: http://gunillasblogg.gunilladahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0